در 21 روز 6 کیلو لاغر شوید (بیش از 10 هزار نفر از این رژیم استفاده کردند)
دریافت رژیم ویژه

درمان قطعی جوش صورت با روش های سریع و خانگی

0

از جوش های صورت خودتون خسته شدید؟ به تازگی جوش های بیشتری میبینید؟ روش های زیادی رو امتحان کردید؟ خب بهتون این خبر خوب را میدهیم که در این مقاله جامع و حسابی به صفر تا صد درمان قطعی جوش صورت پرداختیم. در واقع برخی از افراد در صورت خود زیاد جوش می زنند و به همین دلیل برای آنها این موضوع اهمیت زیادی پیدا می کند.

بسیاری از افراد تلاش می کنند که جوش های خود را با روش های خانگی درمان کنند تا دیگر روی پوست خود جوش نداشته باشند. در واقع باید بدانید روش های بسیار زیادی برای درمان خانگی این جوش ها وجود دارد و هر یک از این روش ها مزیت ها و ویژگی های خاص خودش را دارد.


صبر کنید! در ویدیو زیر در کمتر از ۴ دقیقه با صفر تا صد ۷ گام اصلی درمان جوش آشنا شوید:


صفر تا صد درمان جوش در منزل:

صفر تا صد درمان جوش در منزل :

  1. استفاده از یخ :

یکی از بهترین و اولین روش های خانگی که برای درمان جوش می توانیم معرفی کنیم استفاده از یخ می باشد، جوش هایی که هنوز عفونی نشده اند با این روش به خوبی از بین می روند.

  1. عسل :

همه ما با خواص و ویژگی های عسل آشنایی داریم که یکی دیگر از ویژگی های آن این است که جوش های روی صورت را از بین می برد. شما باید برای استفاده از عسل مقداری از آن را روی جوش خود بزنید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن دست نزنید.

  1. آبلیمو :

یکی دیگر از روش های معجزه آسایی که برای درمان جوش و از بین بردن آن وجود دارد استفاده کردن از آبلیمو می باشد. آبلیمو خاصیت کشندگی میکروب را دارد و به همین می تواند جوش های شما را از بین ببرد.

  1. خمیردندان :

یکی دیگر از راه حل هایی که جوش ها را از بین می برد استفاده کردن از خمیردندان می باشد، شما اگر جوش های آبدار می زنید با استفاده از خمیر دندان آنها را تا حد بسیار زیادی می توانید به طور کلی از بین ببرید و درمان کنید.

  1. استفاده کردن از بخور :

شما با استفاده کردن از بخور منافذ روی پوست خود را باز می کنید و از این طریق تمامی جوش ها و مواد زایدی که روی صورت وجود دارد از بین می رود.

به طور کلی باید بدانید روش های بسیار زیادی برای درمان خانگی جوش های روی صورت وجود دارد که هریک از این روش ها تاثیر زیادی بر روی از بین بردن جوش ها دارد، برخی از افراد شاید از عسل استفاده کنند تاثیر زیادی را مشاهده کنند و برخی دیگر از افراد شاید از بخور استفاده کنند تاثیر زیادی در از بین بردن جوش های روی صورت خود مشاهده کنند.

بر این اساس در استفاده کردن هر روش خانگی برای درمان جوش صورت خود باید به این مورد که آیا این روش برای شما مناسب است و یا نیست توجه داشته باشید.
پس قدم اول آن است که بدانیم جوش روی بینی نشانه ی چیست و سپس برای درمان آن به دنبال راه حل باشیم.

رفع هر جوشی فقط در ۱۵ روز

پکیج جوش صورت

بهت قول میدم این آخرین زمانیه که جوش روی صورتت داری… اگر میخوای بدون دردسر، هر نوع جوشی رو در هر جای صورتت، فقط در ۱۵ روز رفع کنی! روی دکمه زیر بزن. 

صفحه رفع جوش ۱۵ روزه

صبر کنید!

وقت کافی برای مطالعه کامل این مقاله ندارید؟ کتابچه زیر را دانلود کنید و همیشه یک دستیار ضدجوش در کنار خود داشته باشید.

سوال مهم؛ چرا صورت من جوش می زند ؟

استفاده از محصولات مسدود کننده که برای پوست استفاده می کنید :

شاید بسیاری از افراد این سوال برایشان به وجود آید که چرا صورت من جوش می زند، آنها باید به خوبی بدانند که دلایل زیادی برای جوش زدن روی صورت وجود دارد و هر یک از این دلایل با دلایل دیگر تفاوت دارد. برخی از مهمترین دلایلی که موجب می شود صورت شما جوش بزند عبارت است از :

  1. مصرف کردن غذاهای تند :

بیشتر کسانی که غذاهای تند مصرف می کنند شاید بعد از چند ساعت مشاهده کنند که روی صورت آنها جوش های زیادی پیدا شده است.

البته باید بدانید سیستم بدنی هر فردی با بدن دیگر افراد متفاوت است، شاید برخی از افراد با خوردن غذاهای تند جوش بزنند و یا برخی دیگر از افراد با خوردن لبنیات جوش بزنند، ولی به طور کلی مصرف غذاهای تند تاثیر بسیار زیادی در جوش زدن دارد.

  1. استفاده از محصولات مسدود کننده که برای پوست استفاده می کنید :

برخی از محصولاتی که شما برای پوست خود مورد استفاده قرار می دهید چربی معدنی دارند و به همین دلیل شاید منافذ پوست شما را مسدود کنند، شما باید پیش از استفاده از این محصولات از اینکه آنها فاقد چربی باشند اطلاعات کافی به دست آورید.

  1. سیگار کشیدن :

شما هر زمانی که سیگار خود را روشن می کنید، میزان اکسیژنی که قرار است به پوست شما برسد را کاهش می دهید، در این صورت کلاژن پوست شما به مرور زمان از بین می رود و جوش های پی در پی روی پوست خود می زنید.

  1. شستشوی بیش از حد پوست :

برخی از افراد بر این باور می باشند  که شاید با شستشوی مداوم پوست، جوش های آنها از بین برود.

این دسته از افراد باید بدانند که این باور اشتباه است و جوش های روی صورت از این طریق بیشتر هم می شوند. بر این اساس شما باید روزی دو مرتبه صورت خود را با نرم کننده و یا صابون شستشو دهید، همچنین از محصولاتی استفاده کنید منافذ پوست شما را باز کند.

  1. استرس :

همه ما به خوبی می دانیم یکی از مهمترین دلایلی که موجب می شود جوش بزنیم استرس می باشد. زمانی که شما تحت فشار هستید هورمون های استرس در صورت شما رشد می کند و به همین دلیل میزان چربی که در صورت تولید می شود بسیار بیشتر می گردد و در نهایت جوش های روی صورت شما بیشتر می شود.

اگر می خواهید جوش های روی صورت شما از بین برود باید استرس های خود را از بین ببرید و زمانی را برای تمرکز و آرامش خود داشته باشید.

  1. قرار گرفتن در معرض آفتاب :

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و بیشتر شما با این نکته آشنایی های لازم را دارید، این است که باید زمانی که می خواهید زیر نور آفتاب بروید از ضد آفتاب استفاده کنید، در این صورت از پوست شما محافظت می شود و جوش روی صورت خود نمی زنید.

همانطوری که مشاهده کردید برای جوش زدن علت های بسیار زیادی وجود دارد که هر یک از این علت ها مهم هستند و باید به آنها توجه داشته باشید. برای اینکه با درمان جوش های روی صورت آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه گام های درمان را معرفی می کنیم.


۷ گام اصلی برای درمان هر نوع جوش صورت

7 گام اصلی برای درمان هر نوع جوش صورت

شما باید برای درمان جوش صورت خود در مورد تمامی ویژگی ها و انواع آن آشنایی داشته باشید و سپس اقدام به درمان قطعی جوش صورت نمایید. در ادامه این مبحث ۷ گام بسیار مهم را که در درمان و شناخت جوش های روی صورت وجود دارد را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری در این مورد داشته باشید.


گام اول : نوع جوش صورت و علت آن را بشناسید

گام اول : نوع جوش صورت و علت آن را بشناسید :

در گام اول شما باید با انواع جوش ها آشنایی داشته باشید، این جوش ها ۶ نوع می باشند و روش درمان و شناخت آنها عبارت می باشد از :

  1. جوش سرسفید :

یکی از شایع ترین جوش هایی که برخی از به آن دچار می شوند جوش های سرسفید می باشد. البته با این وجود باید بدانید که این نوع جوش ها بسیار خفیف می باشند و شما می توانید با مراقبت های پوستی آنها را درمان می شوند. آنها به طور معمول از یک مرکز سفید رنگ گرد که هاله قرمزی دور آن را گرفته است تشکیل می گردند.

گاهی اوقات امکان دارد از درون این جوش ها یک مو هم بیرون بزند و یا اینکه شما فکر کنید یک تار مو درون آن گیر کرده است.

این جوش ها یکی از ویژگی های مهمی که دارند، این است که بعد از بهبودی آثاری از خود باقی نمی گذارند.

علت ایجاد جوش سر سفید :

علت اصلی که این جوشها روی پوست به وجود می آِیند چندان خاص نمی باشد، به همین دلیل علت هایی که در بالا بیان کردیم امکان دارد در وجود آنها نقش داشته باشند. زمانی که غدد چربی ساز در پوست شما بیش از حد چربی تولید کند، این چربی با سلول های مرده ای که در پوست وجود دارد مخلوط می شود و منافذ پوست از این طریق مسدود می شود.

  1. جوش سرسیاه :

    جوش سرسیاه :

جوش سرسیاه یکی دیگر از جوش هایی می باشد که بسیار رایج است، به همین دلیل اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که این جوش ها را روی صورت خود می زنید چندان نگران نباشید، چرا که برای درمان جوش صورت از نوع سرسیاه روش های بسیار زیادی وجود دارد.

این نوع جوش در صورت بسیاری از افراد شاید به وجود آید که شما با روش های پاکیزه سازی پوست می توانید آنها را از بین ببرید.

علت ایجاد جوش سرسیاه :

به طور معمول باید بدانید علت ایجاد شدن جوش سرسیاه روی پوست به دلیل بسته شدن فولیکول های مو می باشد. فولیکول های مو روی بدن شما بسیار زیاد است و برخی از آنها هم روی صورت شما وجود دارد، این فولیکول ها ریشه مو را در بر می گیرند و از آنجایی که دارای غده چربی می باشند با پوست مخلوط می گردند و موجب پیدایش جوش های سرسیاه می شوند.

  1. جوش چرکی :

    جوش چرکی :

زمانی که منافذ پوست شما بسته می شود و عامل اصلی آن باکتری ها هستند، در منافذ باز پوست این باکتری ها رشد می کنند و سیستم ایمنی بدن شما نمی تواند با این عفونت ها مبارزه کند، به همین دلیل ناحیه اطراف جوش ملتهب و قرمز می شود. این جوش با جوش های سرسیاه و سرسفید بسیار تفاوت دارد و شاید برای برخی از افراد به وجود آمده باشد.

علت ایجاد جوش چرکی :

یکی از مهمترین علت هایی که این جوش ها در صورت به وجود می آیند چربی اضافی در پوست می باشد که همراه آن  باکتری های زیادی هم در منافذ پوست قرار دارد. این چربی اضافی با سلول های مرده پوست مخلوط می شود و در نتیجه آن جوش های چرکی روی صورت به وجود می آید.

  1. جوش ندولار و جوش کیستیک :

    جوش ندولار و جوش کیستیک

این نوع جوش که روی صورت به وجود می آید نسبت به جوش های دیگر بسیار شدیدتر است و به همین دلیل شاید موجب عوارض پوستی شوند و زخم های دائمی را در پوست شما ایجاد کنند.

این جوش ها دردناک هستند و زیر پوست تولید می شوند که توده های سفتی در آنها قرار دارد، این جوش ها در واقع بسیار حساس می باشند و اگر شما آنها را لمس کنید احساس درد خواهید کرد.

علت جوش ندولار و جوش کیستیک :

این جوش ها هم مانند جوش های دیگر زمانی که منافذ پوست شما به دلیل وجود چربی مسدود باشد شکل می گیرند. اما زمانی که باکتری های موجود در این منافذ رشد کنند این جوش ها بزرگ تر و دردناک تر می شوند. در واقع زمانی که عفونت در پوست شما نفوذ پیدا کند برآمدگی آن بزرگ تر می رود و همچنین قرمز و متورم می گردد.

  1. جوش پاپول:

یکی دیگر از انواع جوش که باید با آنها آشنایی داشته باشید پاپول ها می باشد که زیر پوست هستند. این جوش ها بسیار حساس می باشند و رنگ آنها صورتی است، پوست اطراف آنها هم قرمز و متورم می شود.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که آنها دارند این است که هیچ مرکزی برای دیده شدن ندارد و برخلاف جوش های دیگر در منافذ باز رشد می کنند.

علت ایجاد جوش پاپول :

در واقع باید بدانید علت اصلی ایجاد شدن جوش های پاپول به زمانی باز می گردد که صورت شما جوش سرسیاه و سرسفید زده است. آن جوش ها پوست را تحریک می کنند و به همین دلیل پاپول ها در اطراف آن رشد می کنند.

  1. جوش پاسچول :

    جوش پاسچول :

جوش های پاسچول نسبت به دیگر جوش ها بزرگ تر و حساس تر می باشند و در یک مرکز دایره ای به وجود می آیند. این مرکز دایره ای به رنگ زرد و یا چرک سفید می باشد که شاید بسیاری از افراد این جوش را زده باشند. این جوش ها به طور معمول ملتهب و سرسفید می باشند.

علت ایجاد جوش پاسچول :

همانطوری که بیان نمودیم تمامی جوش ها به دلایل مختلفی روی پوست ایجاد می شود، که چرک های درون جوش پاسچول هم به دلیل تجمع پیدا کردن سلول های ایمنی بدن و باکتری هایی که در زیر پوست وجود دارد شکل می گیرد.


گام دوم : شناخت شوینده های مناسب برای درمان جوش صورت

شناخت شوینده های مناسب برای درمان جوش صورت :

ما به طور کلی ۸ نوع شوینده داریم که برای درمان قطعی جوش صورت بسیار عالی و مناسب می باشد، آنها عبارت می باشند از :

  1. ژل شستشوی اون :

ژل شستشوی اون

ژل شستشوی اون یکی از بهترین شستشو دهنده هایی به شمار می رود که برای پوست های چرب و مختلط بسیار توصیه می شود و می تواند جوش هایی را که روی صورت های چرب به وجود می آید را از بین ببرد.

  1. ژل شوینده ایزیدین :

ژل شوینده ایزیدین

یکی دیگر از شوینده های بسیار قوی که محصول کشور اسپانیا می باشد و در کشورهای متفاوتی فعالیت گسترده ای دارد ایزیدرن می باشد. مواد درمانی که در این ژل شستو وجود دارد موجب می شود که تمامی جوش های روی صورت را از بین ببرد و همچنین باید بدانید این محصول برای بیشتر پوست ها مناسب است و خاصیت بسیاری دارد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این ژل این است که کودکان هم می توانند از آن استفاده کنند و این مزیت مهم بسیار عالی می باشد.

  1. ژل ایوروشه :

ژل ایوروشه

تمامی محصولاتی که برند ایوروشه می باشد کیفیت بسیار عالی و بی نظیری دارد و به همین دلیل باید بدانید این ژل شستشو هم کیفیت عالی دارد. با استفاده از این ژل دیگر آثاری از جوش روی پوست شما باقی نخواهد ماند.

یکی از مهمترین خاصیت هایی که می توانیم برای این ژل بیان کنیم این است که از تشریح چربی در صورت جلوگیری می کنید، به همین دلیل باید بدانید این ژل بیشتر برای پوست های چرب مناسب تر است.

  1. ژل نوتروژینا :

ژل نوتروژینا

می توانیم بیان کنیم که یکی از بهترین ژل های شستشو برای پوست هایی  که زیاد جوش می زننند این ژل می باشد. شما به صورت روزانه می توانید از این ژل استفاده کنید تا از به وجود آمدن جوش های روی صورت خود جلوگیری نمایید.

یکی از ویژگی های مهمی که این محصول دارد، این است که برای درمان قطعی جوش صورت استفاده می شود و از اینکه یک بار دیگر جوش بزنید جلوگیری می نماید.

  1. کلین اند کلیر :

کلین اند کلیر

استفاده کردن از این محصول منافذ صورت را باز می کند و به همین دلیل دیگر شما جوش نمی زنید. بسیاری از کسانی که جوش های سرسیاه زیادی را روی پوست خود می زنند می توانند از این محصول استفاده کنند، چرا که این محصول به خوبی می تواند تمامی جوش های سرسیاه را از بین ببرد و همچنین چربی روی پوست را تنظیم کند.

  1. ژل شستشوی لافارر :

ژل شستشوی لافارر

یکی دیگر از ژل های شستشو دهنده پوست که مخصوص پوست های آکنه دار می باشد این ژل استو از آنجایی که مواد قرار گرفته در این ژل قدرت بسیاری دارد، تمامی لایه های اضافی روی پوست را از بین می برد و همچنین شرایط را برای زدن جوش روی صورت هم از بین می برد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این ژل این است که چین و چروک ها را هم کمتر می کند و هر فردی با هر نوع پوست می تواند از آن استفاده کند.

  1. ژل شستشوی ویشی :

ژل شستشوی ویشی

یکی دیگر از محصولات عالی و بی نظیری که برای پوست های آکنه دار بسیار توصیه می شود ژل شستشوی ویشی می باشد. استفاده کردن از این ژل برای تمامی سنین توصیه می شود و هر فردی با هر نوع پوست می تواند از آن استفاده کند. این ژل منافذ پوست را باز می کند و تاثیر بسیاری در از بین جوش های روی صورت دارد.

  1. فوم شستشوی اوریاژ :

فوم شستشوی اوریاژ

یکی از ویژگی های اصلی این فوم این است که پوست را بسیار شفاف می کند و همچنین جوش های روی صورت را تا حد بسیار زیادی کنترل می نمایند. استفاده کردن از آن بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوست های خشک دارند.

حتما بخوانید – صابون ها از مهمترین شوینده ها میباشند، برای انتخاب یک صابون مناسب با پوست شما روی لینک زیر بزنید و راهنما را مطالعه کنید:



گام سوم : استفاده از اسکراب ها برای درمان جوش صورت

استفاده از اسکراب ها برای درمان جوش صورت :

یکی از مهمترین مسائلی که در مورد اسکراب کردن وجود دارد و شما باید در این مورد اطلاعات لازم را داشته باشید این است که به هیچ عنوان از اسکراب کردن نباید برای پوست هایی که آکنه دارند استفاده کنید. برخی از افراد به اشتباه بر این باور می باشند که با اسکراب می توانند درمان قطعی جوش صورت خود را فراهم کنند و به همین دلیل از این روش استفاده می کنند.

در واقع باید بدانید یکی از شایع ترین دلایلی که موجب می شود افراد به صورت مداوم جوش بزنند همین اسکراب کردن پی در پی می باشد.

به طور کلی باید بدانید اسکراب برای پوست هایی که آکنه دار هستند توصیه نمی شود، چرا که به وسیله این ماده پوست بیشتر تحریک می شود و شما جوش های زیادی را روی پوست خود می زنید. شما به جای اینکه پوست خود را اسکراب کنید باید با کرم ها، ژل های شستشوی نرم کننده پوست خود را به آرامی ماساژ دهید.

در واقع از آنجایی که جوش ها خشن می باشند شما باید با آنها مهربان باشید.

بسیاری از متخصصان و پزشکانی که در این زمینه تجربه دارند توصیه می کنند که باید برای درمان قطعی جوش از پمادهای موضعی استفاده شود و اسکراب کردن یکی از روش های اشتباه به شمار می رود.


گام چهارم : محصولات ضد جوش مناسب

محصولات ضد جوش مناسب :

بسیاری از افراد شاید در مورد محصولاتی که برای درمان جوش قطعی مناسب هستند اطلاعاتی نداشته باشند. این دسته از افراد باید بدانند که بهترین محصولاتی که به عنوان درمان جوش صورت می توانند مورد استفاده قرار دهند وجود سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و بنزوئیل پراکسید در درون آنها می باشد.

این مواد تاثیر بسیاری در از بین بردن جوش های روی صورت دارند و می توانند تمامی جوش هایی را که روی صورت شما وجود دارد را از بین ببرند. محصولاتی که چنین ویژگی را دارند بسیار متنوع می باشند و هر یک از آنها خاصیت های دیگری هم در درون ماده های تولید شان دارند.

شما برای اینکه بهترین محصول مناسب را برای درمان قطعی جوش صورت خود انتخاب کنید باید به مواردی که در بالا بیان کردیم توجه بسیاری داشته باشید، در این صورت بهترین محصولات را می توانید خریداری کنید.

در واقع اگر شما می خواهید محصولاتی را برای درمان جوش های روی صورت خود خریداری کنید باید به ماده ای که برای تولید آن مورد استفاده قرار گرفته است توجه بسیار زیادی داشته باشید. اگر می خواهید بهترین محصول را برای پوست خود تهیه کنید باید به نوع پوست خود هم توجه داشته باشید، چرا که هر یک از این محصولات برای پوست های متنوعی مناسب می باشند.

حتما بخوانید – اگر به دنبال انتخاب بهترین کرم یا پماد هستید روی لینک های زیر بزنید:



گام پنجم : آنتی بیوتیک ها برای درمان جوش های صورت

آنتی بیوتیک ها برای درمان جوش های صورت :

برای درمان قطعی جوش صورت آنتی بیوتیک های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد، به وسیله این آنتی بیوتیک ها تمامی جوش های سرسیاه، سرسفید و … روی پوست از بین می رود. البته باید بدانید برخی از باکتری ها هستند که موجب جوش  می شوند و برای آنها می توانید از آنتی بیوتیک های تتراسایکلین، ماینوسیکلین، داکسی سایکلین، اریترومایسین و … استفاده کنید.

هر یک از این آنتی بیوتیک ها خاصیت های متنوعی دارند و برای انواع جوش های روی صورت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. دقت داشته باشید برخی از آنتی بیوتیک ها خوراکی هستند که برای درمان جوش صورت چندان کارایی ندارند و به همین دلیل بهتر است از آنتی بیوتیک های موضعی استفاده کنید.

برای اینکه بهترین آنتی بیوتیک را برای پوست خود انتخاب کنید، بهتر است با پزشک در این مورد مشورت کنید تا بر اساس نوع پوست شما یکی از آنها را به شما معرفی کنید.


گام ششم : نوبت رفع جای جوش و لک هاست

گام شش : نوبت رفع جای جوش و لک هاست :

برخی از جای جوش ها هستند که روی پوست ماندگار هستند و شما باید با استفاده از روش های متنوعی جای آنها را از بین ببرید. برخی از بهترین روشهایی که جای جوش را از بین می برد عبارت می باشد از :

  • آب خیار
  • برش های گوجه فرنگی
  • شیره چوب صندل
  • پودر صندل و گلاب
  • سفیده تخم مرغ
  • سرکه سیب
  • آبلیمو
  • عسل
  • روغن زیتون

گام هفتم : رژیم غذایی اصولی با خاصیت ضد جوش

داشتن یک رژیم غذایی مناسب بسیار میتواند در سلامت پوست شما موثر باشد. شما اگر می خواهید زیاد روی صورت خود جوش نزنید باید برخی از خوراکی هایی را که به صورت روزانه مصرف می کنید را ترک نمایید؛ این خوراکی ها التهاب آور هستند و جوش ها را تحریک می کنند. بر همین اساس باید بدانید که این خوراکی ها را نباید مصرف کنید، برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

  • شکر
  • شیر گاو
  • خوردن فست فود
  • تنقلاتی مانند تخمه، پفک و …

برخی از خوراکی هایی را هم که باید مصرف کنیم و خاصیت ضد جوش دارند عبارت می باشد از :

  • ماهی
  • تخم کتان
  • چایی سبز
  • صدف
  • انواع آبمیوه

درمان جوش صورت زیر پوستی

تمامی روش های خانگی که در قسمت های اولیه مقاله بیان کردیم برای درمان جوش های زیر پوستی هم می توانید مورد استفاده قرار دهید. در واقع از آنجایی که دلیل اصلی جوش زدن مسدود بودن منافذ پوست می باشد، شما می توانید با استفاده از روش های خانگی مانند استفاده کردن از آبلیمو، عسل و … جوش های زیرپوستی خود را از بین ببرید.

جوش شما از نوع زیر پوستی است؟ در یک مقاله جامع و کامل به صورت تخصصی در مورد روش های از بین بردن جوش های زیر پوستی صحبت کرده ایم. روی دکمه زیر بزنید و این مقاله را مطالعه کنید.

روش های درمان جوش های زیر پوستی


۵ روش خانگی و ساده برای درمان جوش صورت

روش خانگی و ساده برای درمان جوش صورت :

برای درمان قطعی جوش صورت روش های ساده و خانگی بسیاری وجود دارد که پنج مورد از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

  1. آبلیمو :

یکی از بهترین و مهمترین روش هایی که برای از بین بردن جوش روی صورت وجود دارد آبلیمو می باشد. آبلیمو یکی از بهترین میکروب کش های روی صورت به شمار می رود، شما باید با گوش پاک کن مقداری از آبلیمو را روی صورت خود بزنید.

  1. گلاب :

گلاب هم یکی دیگر از روش های از بین بردن جوش روی صورت می باشد که شما به وسیله آن می توانید هر روز صورت خود را شستشو دهید. البته باید بدانید که قبل از این کار باید مقداری روی پوست شما بماند.

  1. خیار :

از آنجایی که خیار خاصیت تسکین دهندگی دارد و سرشار از پتاسیم می باشد، جوش های روی صورت را هم می تواند از بین ببرد. همچنین آب خیار می تواند التهاب پوستی شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و درمان کند.

  1. ژل آلوئه ورا :

آلوئه ورا یکی از بهترین خاصیت هایی که دارد این است که قرمزی جوش را هم از بین می برد، به همین دلیل استفاده از آلوئه ورا پوست را درخشان و صاف می کند.

  1. سیب و عسل :

مخلوط سیب و عسل هم به عنوان یک ماسک ضد جوش بسیار عالی می باشد و به شما این مورد را هم پیشنهاد می دهیم.

بیشتر در مورد ماسک ها بخوانید: بهترین ماسک های خانگی برای جوش زیر پوستی


چند نکته نهایی برای پیشگیری از جوش زدن صورت

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زیادی روی پوست خود جوش می زنید و از این موضوع ناراحت می باشد باید از محصولات مناسب و ژل های شستشو دهنده ای که برای پوست های حساس می باشد استفاده کنید و همچنین رژیم غذایی خود را هم رعایت کنید.

همیشه یادتان باشد روش های گفته شده برای درمان قطعی جوش صورت می باشد! اما پیشگیری میتواند شما را از همه آن ها بی نیاز کند.

از آنجایی که شما خودتان به خوبی می دانید به چه خوراکی هایی حساسیت دارید نباید آنها را مورد استفاده قرار دهید. همچنین یکی دیگر از نکاتی که اهمیت دارد و موجب می شود شما جوش نزنید کنترل استرس های روزانه تان می باشد، شما باید روز خود را با آرامش شروع کنید و هر موضوعی موجب عصبانیت و از دست رفتن آرامش شما نشود.

جمع بندی نکات گفته شده :

با تمامی مواردی که در بالا بیان کردیم شما می توانید برای از بین جوش های روی صورت خود از این روش ها استفاده کنید تا پوستی تمیز و بدون آکنه داشته باشید. شما برای به کار گرفتن هر یک از روش هایی که در بالا بیان کردیم باید به نوع پوست خود هم توجه زیادی داشته باشید.

حتما نظرات ، سوالات خودتون رو در مورد جوش ها و همه مسائل مربوط به آن زیر همین پست در بخش نظرات قرار بدید. کارشناسان خیلی زود پاسخ شما را می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.