در 21 روز 6 کیلو لاغر شوید (بیش از 10 هزار نفر از این رژیم استفاده کردند)
دریافت رژیم ویژه

جوش روی بینی نشانه چیست

1

لازم است بدانیم جوش روی بینی نشانه ی چیست تا از ابتدا آن را درمان کنیم و بروز دوباره ی آن جلوگیری شود. ممکن است در اثر عوامل زیادی مانند مشکلات هورمونی، باکتریایی و یا وجود مشکلات دیگری در قسمت های دیگر بدن بروز کرده باشند. برای درمان این جوش ها هم از درمان های طبیعی و خانگی و هم از درمان های دارویی و شیمیایی میتوان بهره برد.

در ۵ دقیقه آینده اطلاعاتی به دست میاورید که تا آخر عمر از شر جوش های روی بینی خلاص شوید.

واقعا جوش کنار و روی بینی نشانه چیست

واقعا جوش کنار و روی بینی نشانه چیست؟

همه ی ما تجربه ی جوش های صورت را در دوره های مختلف زندگی تجربه کرده ایم و برای از بین بردن آن ها راه های مختلفی را امتحان کرده ایم.

جالب است بدانید که با فهمیدن اینکه جوش روی بینی نشانه ی چیست خیلی سریعتر می توانیم به درمان درست برسیم و اثر این آکنه ها را از پوست صورتمان پاک کرده و از باز گشت دوباره ی آنها جلوگیری کنیم.

اما باید این را نیز اضافه کنم که به طور کلی جوش ها و آکنه ها عارضه هایی سطحی و زود گذر هستند و یکی از  علت بروز آنها تجمع چربی و علت دیگر وجود سلول های مرده پوستتان در منافذ باز روی صورت شما است. با این وجود گاهی مشکل ممکن است باکتریایی و عفونتی نیز باشد که حتما نیاز به درمان های پزشکی و مراجعه ی شما به یک پزشک متخصص دارد.

نقشه صورت:

نقشه صورت:

سال ها پیش در آسیای شرقی اقدام به طراحی نقشه ای از صورت کرده اند، و در آن جای بروز هر جوش در صورت افراد را به وجود مشکلی در یکی از ارگان ها و اندام های حیاتی بدن نسبت داده اند. به طور مثال، از نظر چینی ها جوش بینی در این طراحی ها نشان دهنده ی مشکل قلبی و عروقی در افراد است.

ممکن است این مشکل در اثر کمبود ویتامین B یا پروتئین باشد و یا نشان دهنده ی استرس و نگرانی زیاد در زندگی فرد و فشار آن بر روی قلب او باشد. که البته این مسئله را نمیتوان با اطمینان قبول کرد پس اگر شاهد جوشی بر روی بینی خود بودید نگران نشوید زیرا دلایل بسیار دیگری نیز ممکن است باعث بروز جوش بر روی بینی شوند.

پس قدم اول آن است که بدانیم جوش روی بینی نشانه ی چیست و سپس برای درمان آن به دنبال راه حل باشیم.

رفع هر جوشی فقط در ۱۵ روز

پکیج جوش صورت

بهت قول میدم این آخرین زمانیه که جوش روی صورتت داری… اگر میخوای بدون دردسر، هر نوع جوشی رو در هر جای صورتت، فقط در ۱۵ روز رفع کنی! روی دکمه زیر بزن. 

صفحه رفع جوش ۱۵ روزه


آکنه های ولگاریس

آکنه های ولگاریس، روزاسه و شباهت ها و تفاوت های آنها

آکنه های ولگاریس می توانند به صورت سر سیاه و یا سر سفید دیده شوند. گاهی نیز به صورت کیست دیده می شوند. همچنین علاوه بر بینی ممکن است آکنه ی ولگاریس را در مناطق دیگر پوستتان نیز ببینید.

نوسانات هورمونی، سابقه ی خانوادگی و میزان استرس می تواند منجر به بروز ولگاربس بر روی پوست شما شود.

برای درمان آکنه های ولگاریس می توانید از درمان های خانگی استفاده کنید. اما در صورت شدید بودن آکنه ها برای درمان مناسب و استفاده از داروهای پاک کننده ی قوی بهتر است به متخصص مراجعه نمایید.

آکنه های روزاسه بیشتر از آنکه شبیه جوش باشند در واقع نوعی روزاسه هستند و باعث قرمزی پوستتان و بروز جوش های کوچک سر سفید یا زرد میشوند و اغلب از روی بینی شروع می شود و تا روی گونه ها ادامه می یابد اما در تمام صورت پخش نمی شود.

روزاسه معمولا در اثر عواملی مانند، سابقه ی خانوادگی، پوست روشن، نقص ایمنی به باکتری باسیلیوس، هلیکو باکتر روده، نقص پروتئینی که به طور طبیعی از پوست محافظت میکند و غیره بروز میکند.

آکنه ی روزاسه

برخلاف ولگاریس آکنه ی روزاسه به درمان های خانگی شناخته شده تا به امروز پاسخگو نبوده و حتما باید برای درمان آن به یک پزشک مراجعه کنید.

متخصص با در نظر گرفتن علت جوش های ذوی بینی داروهای موثر بر عامل بروز آن را برای شما تجویز می کند.

مانند، آنتی بیوتیک ها برای درمان التهاب آکنه ها، بریمونیدین ها برای کاهش قرمزی و تورم پوست، مترونیدازول اسید، ازلائیک اسید ایزوترتینوئین و حتی ممکن است روش های درمانی مکملی مانند ماساژ، لیزر درمانی، میکرو درما برایسون وغیره را به شما پیشنهاد نماید.

اغلب به دلیل شباهت های ظاهری، تشخیص اینکه جوش ها از کدام نوع آکنه هستند کار سختی است اما پزشک با چک کردن مواردی مثل برجستگی های پر از چرک، کیست، سر های سفید یا سرهای سیاه، نبض ها و علایم بالینی دیگر همراه با این آکنه ها می تواند تشخیص بهتری برای دلیل بروز آکنه های شما بدهد.


جوش های داخل بینی نشانه ی چیست

جوش های داخل بینی نشانه ی چیست؟

دانستن این موضوع که جوش روی بینی نشانه ی چیست برای درمان آن اهمیت دارد، با این حال باید به این موضوع توجه کنید که اکثر جوش هایی که درون بینی به وجود می آیند و دردناک هستند احتیاج به کمک های پزشک متخصص برای درمان آنها دارند.

علایمی که نشان می دهد جوش بینی نیاز به درمان های پزشکی و متخصص دارد شامل:

اشکالات در بینایی و دو بینی، سرگیجه، التهابات قرمز دردناک همراه با تب، حواس پرتی و عدم تمرکز، تب، هم اندازه نبودن مردمک دو چشم است.

پس اگر جوش دردناکی در بینی دارید که همراه با یک یا چند مورد از این علائم را دارد سریعا به یک متخصص برای درمان آن مراجعه کنید.

کورک های بینی:

در مناطق عمیق تر بینی ممکن است کرک هایی به وجود بیایند که به دلیل آنکه می تواند تبدیل به سلولیت بینی و خطرات ناشی از آن شود نیاز است سریعا درمان شود. اگر دچار سلولیت بینی هستید لازم است دوره ی ده روزه ی مصرف آنتی بیوتیک و استراحت را برای درمان آن بگذرانید.

همچنین می توانید در این مدت از مسکن ها برای تسکین دردتان استفاده نمایید.

لوپوس:

لوپوس:

لوپوس یک بیماری خود ایمنی است، که در آن سیستم ایمنی قدرت تشخیص خود را از دست می دهد و به بافت های سالم بدن فرد حمله می کند و گاهی لوپوس نیز منجر به ایجاد زخم هایی درون بینی می شود.

در بعضی موارد یک جوش عفونی درون بینی منجر به ترومبوز حفره ی سینوس می شودکه ممکن است از کرک های بینی باشد و علایمی که نشان دهنده ی لخته شدن خون در آن قسمت است شامل:

برآمده شدن چشم، تب، سردرد، سرگیجه، احساس خواب الودگی، تغییر اندازه ی مردمک چشم ها و غیره است.

به همین دلایل است که فهمیدن آنکه جوش روی بینی نشانه ی چیست اهمیت دارد.


ترس از جوش های چرکی روی بینی

ترس از جوش های چرکی روی بینی

جوش ها در تمام دوران زندگی ما ممکن است در قسمت های مختلف بدن نمایان شوند. تاثییرات زیبا شناختی این جوش ها زمانی است که در صورت ما ایجاد می شوند. با آنکه اغلب این التهابات موقتی بوده و خود به خود برطرف می شوند.

باید عنوان کنیم که فشار دادن جوش ها به هیج عنوان کار درستی نیست و حتی می تواند باکتری و عفونت را به مناطق عمیق تر پوست شما و حتی به خونتان وارد کند که خطرات زیادی را ممکن است به همراه داشته باشد. تمام افراد ۱۱ تا ۳۰سال جوش روی بینی را تجربه کرده اند که دلیل آن مستعد بودن و حساسیت زیاد بینی است.

منافذ پوستی بزرگ در بینی منجر می شود که چربی ها باکتری ها و سلول های مرده ی پوست ما در این مناطق جمع شوند.

زمانی که باکتری ها و چربی ها در عمق پوست و در فولیکول مو نفوذ می کند بسیار دردناک می شود و به طور مرتب شروع به پخش شدن می کند. بدن برای جلوگیری از پخش شدن چرک و باکتری ها دور آن را با یک کیست می پوشاند. بنا به همین دلایل لازم است که بدانیم جوش روی بینی نشانه ی چیست تا بتوانیم آن را از روش مناسب و صحیح درمان کنیم.

راه های پیشگیری از بروز دوباره ی جوش ها

راه های پیشگیری از بروز دوباره ی جوش ها به این صورت هستند که:

بهتر است صورت خود را در روز دو بار بشویید و مواد زاید و چربی های پوست را مرتبا پاک کنید. مرتبا از لایه بردار ها استفاده کنید. این مواد از ایجاد جوش های سر سفید جلوگیری می کنند و سلول های مرده را پاک می کنند. هفته ای دو تا سه بار از اسکراب های خیلی ملایم استفاده کنید.

از مرطوب کننده های بدون چربی و روغن استفاده کنید تا از پر شدن منافذ پوست با این چربی ها و ایجاد جوش جلوگیری شود. از آرایش های غلیظ و حجیم خود داری کنید زیرا این مواد آرایشی از تنفس پوست جلوگیری می کند و باعث بالا رفتن ریسک به وجود آمدن جوش ها می شوند.

بهتر است از دست زدن بیش از حد به صورت قبل از شستن دستان جلوگیری کرد تا باکتری های کمتری به سطح پوست صورت منتقل شود.

شناخت مهمترین دلایل جوش زدن بینی

شناخت مهمترین دلایل جوش زدن بینی

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث به وجود آمدن جوش های بینی می شود و برای درمان آن باید بدانیم جوش روی بینی نشانه ی چیست.

مهمترین عوامل شامل این موارد است:

دیابت و کاهش سیستم ایمنی بدن:یکی از علت های به وجود آمدن جوش ها و آکنه ها ضعف سیستم ایمنی بدن در مواجه با میکروب ها است. که یکی از دلایل آن می تواند دیابت یا بیماری های سیستم ایمنی بدن فرد باشد.

باکتری های پوست: باکتری های پوستی با قرار گیری در منافذ باز پوست و اضافه شدن چربی ها و سلول های پوستی مرده به آنها می توانند منجر به ایجاد جوش در آن ناحیه شوند.

تغییرات هورمونی: یکی دیگر از علت های پیدایش جوش ها مخصوصا در خانم ها و نوجوانان تغییرات هورمون ها است.

مشکلات گوارشی: یکی دیگر از عواملی است که باعث بروز جوش بر روی نوک بینی می شود، مشکلات گوارشی است.

وستیبولیت بینی: این بیماری نیز به عنوان فولیکولیت شناخته می شود و به شکل برآمدگی های سفید یا قرمز در ابتدای ورودی های بیینی دیده می شود که ممکن است التهاب و قرمزی نیز به همراه داشته باشد. باکتری های استروتوکوکوس که عامل اصلی قارچ های پوستی هستند منجر به وستیبولیت و جوش های بینی می شوند.

این مشکل ممکن است در اثر ناخن زدن به بینی، پیرسینگ کردن بینی و گرفتن بیش از حد آن رخ دهد.

سلولیت بینی: عفونت شدید در بینی نشان دهنده ی وجود باکتری های استاف و استرپنوکوکوس اورئوس است و علایمی مانند کم رنگ شدت پوست، تورم و التهاب در آن منطقه دارد. به دلیل مقاومت زیاد این باکتری به آنتی بیوتیک ها در صورت ورود به جریان خون ممکن است حتی زندگی فرد را نیز تهدید کند.

مو های زیر پوستی بینی: گاهی جوش بینی نتیجه ی رشد مو های زائد است که در زیر پوست باقی مانده است و منجر به تورم و قرمزی در آن ناحیه می شود. این مورد معمولا بعد از شیو موهای بینی اتفاق میافتد.


چه طور از شر این جوش ها خلاص شویم؟

چه طور از شر این جوش ها خلاص شویم؟

اگر برای خلاص شدن از شر این جوش های مزاحم به دنبال راه حل های گیاهی هستید، می توانم به شما استفاده از این موارد را پیشنهاد کنم:

روغن درخت چای:

به طور علمی ثابت شده است که روغن درخت چای(زیست بوم آن استرالیا است) خاصیت آنتی باکتریال بالایی دارد و از آن میتوان برای درمان جوش ها و آکنه ها که ریشه ی باکتریایی دارند، استفاده نمود. علاوه بر این برای درمان تبخال و شوره ی سر نیز می تواند مفید باشد.

بخور دادن صورت:

بخور دادن صورت:

معمولا گفته می شود که با انجام دادن بخور منافذ پوست باز می شوند، در حالی که منافذ پوست دارای ماهیچه ای نیستند که توان منقبض و منبسط شدن را داشته باشند. با این وجود، گرمای ناشی از بخار می تواند باعث سست شدن سلول های مرده ی پوست، و یا هر عامل دیگری که بر روی منافذ پوست قرار گرفته باشد بشود.

دارو ها:

دارو ها:

درمان های شیمیایی نیز برای از بین بردن جوش ها و آکنه ها استفاده می شود که حتما باید زیر نظر یک متخصص پوست اقدام به استفاده از این داروهای شیمیایی نمود. به طور کلی داروهایی که برای این مسئله کاربرد دارند شامل موارد ذیل میشوند:

بنزوئیل پراکسیدها: این ماده به از بین بردن باکتری ها کمک می کند، تورم های ناشی از آکنه ها را از بین می برد و منافذ پوست را پاک می کند.

اسید سالیسیلیک: این ماده از ایجاد جوش های سر سفید جلوگیری می کند و منافذ پوست را نیز از بین می برد.

گوگرد: گوگرد به کنترل چربی پوست که یکی از مهمترین دلایل ایجاد آکنه و جوش است کمک می کند.

قبل از استفاده از هر نوع درمانی همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم ابتدا باید فهمید جوش روی بینی نشانه چیست و سپس برای درمان اقدام کنید.

جمع بندی نکات

  1.  عوامل بسیار زیادی بر به وجود آمدن جوش های صورت به خصوص بینی تاثیر گذار هستند که شناخت آنها بر درمان و راه کارهای جلوگیری از بروز دوباره ی این ضایعه ها تاثیر دارد.
  2.  با دانستن آنکه علت جوش های روی بینی و حتی جوش های توی بینی و کنار بینی، باید از درمان های متفاوتی استفاده کرد.
  3.  از روش های درمانی خانگی میتوان برای جوش های سطحی و روزمره استفاده نمود اما با دیدن علایم غیر طبیعی در بدن همزمان با وجود آکنه ها حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرد.
  4.  در دوران بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی بدن میزان چربی تولیدی پوست افزایش می یابد و این موضوع اصلی ترین دلیل جوش های دوران بلوغ است.
  5.  به هیچ عنوان برای از بین بردن جوش ها و آکنه های صورت نباید آنها را فشار داد زیرا ممکن است منجر به پخش شدن و نفوذ عفونت به لایه های عمیق تر پوست شود.

 

1 نظر
  1. ضحا می گوید

    ممنونم عالی بود و جامممع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.