در 21 روز 6 کیلو لاغر شوید (بیش از 10 هزار نفر از این رژیم استفاده کردند)
دریافت رژیم ویژه

بهترین پماد برای جوش صورت ؛ رفع سریع جای جوش و لک

4

امروزه بسیاری از کسانی که جوش می زنند به دنبال بهترین پماد برای جوش صورت می باشند تا از این طریق جوش های روی صورت خود را از بین ببرند. در واقع جوش زدن یکی از مهمترین دغدغه های افراد به شمار می رود و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال سریعترین راه هایی هستند تا جوش های خود را از بین ببرند.

شما برای اینکه سریعا جوش های خود را از بین ببرید باید ابتدا نوع جوش هایتان را به خوبی بشناسید، سپس از کرم ضدجوش و یا پماد مناسبی برای از بین بردن آنها استفاده کنید. بر همین اساس در ادامه برخی از مهمترین جوش هایی که در صورت زده می شود را معرفی می کنیم.

دسترسی سریع – اگر نمیخواهید کل این مقاله را بخوانید، روی لینک بخشی که میخواهید بزنید:


ابتدا جوش ها را بهتر بشناسید( انواع جوش ):

شما برای اینکه جوش های روی صورت خود را از طریق بهترین پماد جوش از بین ببرید باید در ابتدا با نوع جوش ها آشنایی داشته باشید، چرا که هر یک از آنها ویژگی های خاصی دارند و با پمادهای ویژه و مخصوصی از بین می روند.

۵ نوع آکنه مهم را بشناسید :

5 نوع آکنه مهم را بشناسید

همانطوری که بیان کردیم جوش ها انواع متعددی دارد که شما باید آنها را به خوبی بشناسید، آنها عبارتند از :

پس قدم اول آن است که بدانیم جوش روی بینی نشانه ی چیست و سپس برای درمان آن به دنبال راه حل باشیم.

رفع هر جوشی فقط در ۱۵ روز

پکیج جوش صورت

بهت قول میدم این آخرین زمانیه که جوش روی صورتت داری… اگر میخوای بدون دردسر، هر نوع جوشی رو در هر جای صورتت، فقط در ۱۵ روز رفع کنی! روی دکمه زیر بزن. 

صفحه رفع جوش ۱۵ روزه

۱٫ جوش سر سفید :

جوش سر سفید

یکی از شایع ترین و بیشترین جوش هایی که برخی به آن دچار می شوند جوش های سرسفید است.

البته با این وجود باید بدانید که جوش های سرسفید بسیار خفیف می باشند و شما می توانید با مراقبت های پوستی که برای آنها وجود دارد آنها را درمان کنید. محل رشد آنها به طور معمول از یک مرکز سفید رنگ گرد که هاله قرمزی دور آن را فرا گرفته است تشکیل می شود.


۲٫ جوش سرسیاه :

جوش سرسیاه

جوش سرسیاه یکی دیگر از جوش های صورت می باشد که این جوش در صورت افراد بسیار رایج است، به همین دلیل اگر شما هم از آن دسته افرادی می باشید که جوش های سرسیاه روی صورت خود می زنید، زیاد نگران نباشید، چرا که بهترین پماد برای جوش صورت می تواند آنها را به خوبی از بین ببرد.

این نوع جوش در صورت بسیاری از افراد به وجود می آید و به هیچ عنوان دردناک نیست، همچنین به راحتی از روی پوست خارج می شود که شما با روش های پاکیزه سازی پوست در خانه می توانید آنها را از بین ببرید.


۳٫ جوش چرکی :

جوش چرکی

زمانی که منافذ پوست شما به طور کامل بسته می شود و عامل اصلی آن باکتری ها باشند، در منافذی که در پوست باز شده اند این باکتری ها رشد می نمایند و سیستم ایمنی بدن شما توانایی مبارزه کردن با این عفونت ها را ندارد، به همین دلیل ناحیه اطراف جوش ملتهب و قرمز می گردد و شاید در برخی از مواقع دردناک هم باشد.

این نوع جوش با جوش های سرسیاه و سرسفید که معرفی کردیم تفاوت بسیاری دارد و شاید برای برخی از افراد روی صورتشان به وجود آمده باشد.


۴٫ جوش ندولار و جوش کیستیک :

جوش ندولار و جوش کیستیک

شدت به وجود آمدن این نوع جوش که روی صورت به وجود می آید نسبت به جوش های دیگر شدیدتر می باشد و به همین دلیل امکان دارد موجب عوارض پوستی گردد و زخم های دائم و یا دردناکی را در پوست شما ایجاد نماید. این جوش ها نسب به جوش های دیگر دردناک تر می باشند و زیر پوست رشد می کنند که توده های سفتی در درون آنها قرار دارد.

جوش ندولار و جوش کیستیک در واقع بسیار حساس هستند و اگر شما آنها را لمس کنید احساس درد خواهید داشت.

۵٫ جوش پاپول :

جوش پاپول

یکی دیگر از انواع جوش هایی که روی صورت زده می شود و باید با آنها آشنایی داشته باشید پاپول ها هستند، که در زیر پوست رشد می کنند. این جوش ها نسبت به جوش های دیگر بسیار حساس تر می باشند و رنگ آنها صورتی است، پوست اطراف این جوش ها هم قرمز و متورم می گردد.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که پاپول ها دارند این است که هیچ مرکزی برای دیده شدن آنها وجود ندارد و برخلاف جوش های دیگری که روی پوست زده می شود در منافذ باز پوست رشد می کنند.


تفاوت کرم ضد جوش با پماد برای جوش :

بهترین پماد برای جوش صورت و تفاوت آن با کرم های ضد جوش :

بسیاری از افرادی که روی صورت خود جوش می زنند به دنبال بهترین راه حل برای درمان جوش های صورت خود هستند، این دسته از افراد به دنبال کرم و یا پماد برای جوش های خود می گردند. آنها باید بدانند که بین کرم و پماد تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد و هر یک از آنها مزیت های خاص خودشان را دارند.

شما باید بدانید کرم های ضد جوش یکی از مهمترین خاصیت هایی که دارند این است که جوش های شما را از بین می برند و بافت نرم و ملایمی در پوست شما ایجاد خواهند کرد، چرا که آنها بیشتر خاصیت ترمیم دارند.

کرم های زیادی در داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی بهداشتی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها جوش هایی را که روی صورت خود می زنید را از بین ببرید.

بهترین پماد برای جوش صورت

پمادهایی که برای جوش ها مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر از اینکه خاصیت ترمیم داشته باشند، خاصیت درمان کردن دارند. شما با استفاده از این پمادها می توانید جوش های خود را از بین ببرید و جای آنها هم از روی صورت شما از بین می رود.

همچنین باید بدانید نحوه عملکرد پمادها به گونه ای است که امکان جوش زدن روی صورت شما را تا حد بسیاری از بین می برد.

یکی از تفاوت هایی اصلی که بین کرم های ضدجوش و پمادهای ضد جوش وجود دارد این است که شما از کرم ها برای درمان کردن جوش های عفونی خود نمی توانید استفاده کنید، ولی پمادها برای جوش های عفونی مورد استفاده قرار می گیرند.

پماد ها تمامی باکتری هایی را که در جوش وجود دارد را از بین می برد. پمادها در انواع متفاوتی می باشند و هر یک از آنها هم خاصیت های متنوعی دارند.

دو روش اصلی درمان جوش ها :

همانطوری که بیان نمودیم پمادها یک از بهترین گزینه های درمانی جوش های صورت به شمار می روند که به خوبی می توانند جوش های چرکی را درمان کنند.

ولی شما باید بدانید دو روش کلی تر برای درمان جوش ها وجود دارد که آنها روش های خانگی و روش های امروزی تر هستند. شما می توانید هر یک از این روش ها را که مایل هستید را امتحان کنید.

صفر تا صد درمان هر نوع جوشی را در این مقاله بخوانید: ۷ گام اصلی درمان جوش صورت

روش های خانگی و سنتی :

روش های خانگی و سنتی :

یکی از روش های درمان جوش های روی صورت ، روش های خانگی و سنتی می باشد که در این روش شما می توانید جوش های خود را به وسیله آبلیمو، عسل، آب خیار، بخور دادن، استفاده کردن از یخ و … از بین ببرید. اینکه شما کدام یک از روش های بیان شده را انتخاب کنید به نوع پوستتان بستگی دارد.

برخی از افراد شاید با استفاده از یخ جوش هایشان درمان نشود و با استفاده از عسل درمان گردد. به همین دلیل شما باید در ابتدا نوع جوش خود را بشناسید و سپس از روش های خانگی و سنتی استفاده کنید.

روش های امروزی تر :

یکی دیگر از روش هایی که جوش های روی صورت را از بین می برد روش های امروزی تر می باشد. بسیاری از کسانی که با روش های خانگی و سنتی جوش هایشان درمان نمی شود و یا اینکه تمایلی ندارند از آن روش ها استفاده می کنند، می توانند از روش های امروزی تر برای از بین بردن جوش ها روی صورت خود استفاده کنند.

روش های امروزی تر استفاده کردن از کرم ها و یا پمادهایی می باشد که به خوبی جوش ها را درمان می کند و یا اینکه آنها را ترمیم می سازد.

پمادها بهترین انتخابی می باشد که شما می توانید به عنوان یکی از روش های امروزی از آنها استفاده کنید. از آنجایی که ماده اصلی تشکیل دهنده پمادها آنتی بیوتیک می باشد به خوبی می توانند جوش های شما را درمان کنند. برخی از افرادی که جوش های چرکی زیادی روی پوست خود می زنند می توانند از پمادها برای از بین بردن جوش های خود استفاده کنند.

شما باید بدانید روش های دیگری هم برای درمان جوش ها وجود دارد که آنها عبارت می باشد از :


الف) استفاده از پماد، کرم و یا ژل ضد جوش :

استفاده از پماد، کرم و یا ژل ضد جوش :

استفاده کردن از پمادهای متنوعی، کرم های متنوع و ژل هایی که ضد جوش هستند تاثیر بسیاری در درمان کردن جوش های روی صورت دارد. اینکه شما کدام یک از آنها را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید بستگی به نوع پوست شما دارد. شما باید بر اساس نوع پوست خود یکی از آنها را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

در واقع باید بدانید تاثیراتی که پمادها، کرم ها و ژل های ضد جوش دارند با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و هر یک از آنها به نحوی جوش های روی صورت را از بین می برند.

ب) استفاده از داروهای موضعی :

یکی دیگر از روش هایی که جوش های روی صورت را از بین می برد استفاده کردن از داروهای موضعی می باشد که آنها تاثیر بسیاری در از بین بردن جوش های روی صورت دارند. هر یک از این داروهای موضعی برای جوش های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند و شما باید برای استفاده از آنها از پزشک راهنمایی های لازم را دریافت کنید.


ج) استفاده از آنتی بیوتیک ها :

 استفاده از آنتی بیوتیک ها :

یکی دیگر از مواردی که برای از بین بردن جوش ها مورد استفاده قرار می گیرد آنتی بیوتیک ها می باشد. آنتی بیوتیک ها تاثیر زیادی در از بین بردن جوش های روی صورت ندارند، ولی در صورتی که جوش های شما چرکی باشد، احتمال دارد که پزشک برای شما آنتی بیوتیک ها ی خاصی را تجویز کند.

در صورت تجویز کردن این آنتی بیوتیک ها باید به نسخه پزشک عمل کنید، چرا که شاید درصد باکتری ها و میکروب های جوش های روی صورت شما با آنتی بیوتیک ها از بین برود.

د) استفاده از لیزر یا تزریق :

 استفاده از لیزر یا تزریق :

یکی دیگر از روش هایی که جوش های روی صورت شما را از بین می برد استفاده کردن از لیزر و با تزریق کردن می باشد. ولی دقت داشته باشید که اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید به پزشک مراجعه کنید، چرا که اگر جوش های شما چرکی باشد و درصد میکروب های آن زیاد باشد تنها با تزریق و یا لیزر از بین می رود.

در یک مقاله کامل در مورد انواع لیزرهای پوست و هر چیزی که در مورد تاثیر آنها باید بدانید صحبت کرده ایم.

معرفی بهترین پماد برای جوش صورت :

همانطوری که بیان نمودیم استفاده کردن از پمادهای متنوع تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن جوش های روی صورت دارد و شما هم می توانید یکی از آنها را برای از بین بردن جوش های روی صورت خود مورد استفاده قرار دهید. ۶ پماد متنوع برای درمان جوش های روی صورت وجود دارد که آنها عبارتند از :


۱٫ پماد رزورسینول :

پماد رزورسینول برای بهترین پماد برای جوش صورت

این پماد به عنوان بهترین پماد برای جوش صورت به شمار می رود که جوش های روی صورت را به خوبی از بین می برد. بسیاری از کسانی که جوش های چرکی روی صورت خود دارند برای اینکه آنها را درمان کنند می توانند از این پماد استفاده کنند. جوش های شما هر اندازه ای که باشد می توانید این پماد را بر روی آنها بمالید تا به خوبی درمان شوند.

موارد استفاده از پماد رزورسینول :

این پماد یکی از پمادهایی می باشد که آن را به عنوان یک محرک ملایم شناسایی می کنند ، البته در برخی از مواد امکان دارد که این پماد منجر به حساسیت پوستی شود و پوست شما را دچار التهاب سازد.

بر همین اساس اگر می خواهید دچار عوارض جانبی این پماد نشوید باید در مورد مصرف کردن از آن با پزشک مشورت کنید تا بر اساس نوع جوشی که روی پوست شما وجود دارد این پماد را به شما توصیه کند. یکی از نکاتی که در مورد مصرف کردن این پماد اهمیت بسیار زیاد دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان کودکان نباید از آن استفاده کنند.

یکی از ویژگی های مهمی که این پماد دارد این است که، برای درمان جوش های سرسیاه و سرسفید هم مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر بسیار زیادی در درمان این جوش ها دارد.

۲٫ بنزوئیل پروکساید :

بنزوئیل پروکساید

با استفاده از این پماد تمامی سلول های مرده ای که در پوست وجود دارد از بین می رود، اما بیشترین قدرتی که این پماد دارد برای از بین بردن باکتری ها می باشد. میزان مصرف کردن این پماد بستگی به نظر پزشک دارد، چرا که باتوجه به شدت روی آکنه این پماد را برای شما تجویز می کند.

این پماد به عنوان یکی از بهترین پمادهایی به شمار می رود که آکنه های روی پوست را از بین می برد. بسیاری از کسانی که می خواهند آکنه های خود را درمان کنند از این پماد استفاده می کنند.

موارد استفاده از بنزوئیل پروکساید :

شما زمانی که از این پماد برای درمان جوش های خود استفاده کنید، بعد از سه هفته آنها درمان می شوند و جای آنها هم روی پوست نمی ماند. پزشک اگر این دارو را برای شما تجویز کند ۸ الی ۱۲ هفته می توانید از آن استفاده کنید.

به طور کلی باید بدانید پزشک این پماد را برای کسانی تجویز می کند که جوش های چرکی می زنند و درمان آنها در مدت زمان طولانی انجام می شود. برخی از جوش ها مانند جوش های سرسیاه و سرسفید نیستند که سریعا و به راحتی از بین بروند، بلکه با این پمادهای که خاصیت آنتی بیوتیک دارند از بین می روند.


۳٫ پماد سولفور :

پماد سولفور

این پماد در واقع همان پماد گوگرد می باشد و از آنجایی که گوگرد خاصیت بسیار زیادی دارد، تاثیر بسیار زیادی هم در از بین بردن جوش های روی صورت هم دارد. موادی که در تولید این پماد مورد استفاده قرار می گیرد بسیار قوی هستند و به همین دلیل برای جوش هایی که چرکی می باشند و باکتری هایی زیادی دارند استفاده از این پماد توصیه می شود.

موارد استفاده از پماد سولفور :

از آنجایی که این پماد خاصیت ضد انگل، قارچ کش، میکروب کش و … دارد، به خوبی می تواند جوش های چرکی روی صورت شما را از بین ببرد. یکی از ویژگی های مهمی که این پماد دارد این است که کراتولیتیک در آن وجود دارد و بر همین اساس انواع جوش ها را از بین می برد.

این پماد صابون هم دارد و شما می توانید از صابون آن هم برای از بین بردن جوش های خود استفاده کنید. فرمولاسیون خاصی که در این پماد به کار رفته است ضد آکنه می باشد و با عفونت های قارچی مبارزه می کند.


۴٫ رتین آ :

ضایعات آکنه های روی صورت یکی از مواردی می باشد که بسیاری از افراد را آزار می دهد و بر همین اساس به دنبال بهترین پماد برای جوش صورت می باشند تا ضایعاتی که روی پوست آنها وجود دارد را از بین ببرند. پماد رتین آ یکی از بهترین پمادهایی به شمار می رود که ضایعات روی پوست را به خوبی از بین می برد.

اگر شما از این پماد به صورت مداوم استفاده کنید از وجود ضایعات جدید در پوست خود جلوگیری می نمایید.

موارد استفاده از پماد رتین آ :

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در این پماد وجود دارد و شما باید از آن اطلاع داشته باشید این است که برای هر پوستی مناسب نیست، شما باید بر اساس حساسیت هایی که در پوست خود دارید با دقت این پماد را برای از بین بردن جوش های خود مورد استفاده قرار دهید.

اگر شما از این پماد استفاده می کنید نباید زیادی در معرض نور خورشید باشید، چرا که نسبت به نور خورشید واکنش نشان می دهد و موجب قرمزی پوست می گردد. بر این اساس بهتر است این کرم را شب ها مورد استفاده قرار دهید و بعد از آن به رختخواب بروید.

یکی از مواردی که در استفاده از این پماد اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که ابتدا از آن با غلظت کم استفاده کنید و بعد از چند روز غلظت آن را افزایش دهید.

۵٫ پماد ترتینوئین :

ترتینوئین برای بهترین پماد برای جوش صورت

این پماد بیشتر برای درمان جوش هایی که غیر التهابی هستند به کار می رود. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این پماد دارد این است که جوش های سرسفید و سرسیاه را به خوبی از بین می برد.

یکی از نکاتی که در استفاده از این پماد بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان آن را در طول روز مورد استفاده قرار ندهید:

چرا که به پوست شما آسیب می زند، باید آن را شب ها بر روی جوش خود بزنید و مانع پخش شدن آن شوید و در این صورت عملکرد آن مناسب نمی شود و جوش های سرسیاه و یا سرسفید شما را از بین نمی برد.

موارد استفاده از پماد ترتینوئین :

یکی از مهمترین مواردی که در استفاده از این کرم اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که در اوایل از آن با غلظت کمتری استفاده کنید.

این پماد در ابتدا شاید برای شما سوزناک و یا درد داشته باشد و یا اینکه محل مورد نظر شما را قرمز و یا ملتهب کند، به همین دلیل باید در ابتدا از آن با غلظت کمی استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از آن روز ها و زیر نور خورشید استفاده نکنید.


۶٫ سالیسیلیک اسید :

سالیسیلیک اسید بهترین پماد برای جوش صورت

یکی دیگر از پمادهایی که برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد و و یکی از قوی ترین سلاح های مبارزه با جوش ها به شمار می رود پماد سالیسیلیک اسید می باشد. یکی از مهمترین خاصیت هایی که این پماد دارد این است که سلول های مرده پوست را به خوبی از بین می برد و از آن به عنوان یک لایه بردار عالی هم نام می برند.

همچنین باید بدانید این پماد یکی دیگر از ویژگی هایی که دارد این است که منافذ بسته پوست را باز می کند و از جوش زدن شما جلوگیری می نماید.

موارد استفاده از سالیسیلیک اسید :

شما برای انواع جوش هایی که روی صورت خود می زنید این پماد بهترین انتخاب می باشد که می توانید داشته باشید. این پماد در موارد دیگری هم مورد استفاده قرار می گیرد و از این ماده در کرم های دیگری هم که خاصیت درمانی دارند استفاده می شود.

به همین دلیل اگر می خواهید پوستی درخشان و صاف داشته باشید باید از این پماد برای از بین جوش ها روی صورت خود استفاده کنید.


بهترین پماد برای جوش های زیر پوستی صورت :

بهترین پماد برای جوش های زیر پوستی صورت

همانطوری که بیان کردیم پمادهایی که برای جوش های زیر پوستی انتخاب می شود متنوع است و هر یک از آنها خاصیت های زیادی دارد، به عنوان مثال پماد ترتینوئین یکی از بهترین پمادهایی می باشد که برای جوش های زیر پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر این مورد را بخوانید: بهترین پماد و کرم های درمان جوش زیر پوستی را بشناسید

ولی شما باید برای انتخاب این پمادها با پزشک مشورت کنید تا بهترین نوع آن را به شما معرفی کند. شما می توانید برای اینکه با این پمادها آشنایی داشته باشید و یکی از بهترین آنها را مورد استفاده قرارد دهید، با گروه تخصصی خوبشو همراه باشید تا آشنایی لازم با پمادهایی را که برای جوش های شما مناسب است و باید مورد استفاده قرار بگیرد را داشته باشید.

ساده ترین و قطعی ترین روش درمان جوش در خوبشو :

یکی از ساده ترین روش های درمان جوش های روی صورت مشورت با گروه تخصصی خوبشو می باشد. این گروه با مشاوران و پزشکانی که در زمینه درمان کردن جوش های روی صورت دارد، شما را می تواند به بهترین نحو ممکن در این زمینه راهنمایی کند تا پوستی سالم و بدون آکنه داشته باشید.

داشتن پوستی تمیز و سالم آرزوی بسیاری از افراد می باشد که گروه تخصصی خوبشو این آرزو را برای شما محقق می سازد و شما با مشورت های دریافت شده از این گروه زیباترین پوست را خواهید داشت.

نتیجه گیری در مورد بهترین پماد برای جوش صورت :

همانطوری که بیان کردیم و می دانید برای درمان جوش هایی که روی پوست وجود دارد شما می توانید از پمادهای زیادی استفاده کنید. هر یک از این پمادها خاصیت زیادی برای از بین بردن جوش های روی صورت شما دارد. ولی باید به این نکته مهم توجه بسیاری داشته باشید که هر یک از آنها برای جوش های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده ای که در این پمادها وجود دارد با یکدیگر متفاوت می باشد و بر همین اساس تاثیر گذاری آنها در از بین بردن جوش ها هم متنوع است. برای اینکه بهترین پماد را برای جوش های خود انتخاب کنید باید در ابتدا نوع پوست خود را به خوبی شناسایی کنید و بر اساس دستورات مصرفی که در آن پماد وجود دارد آن را مورد استفاده قرار دهید.

گروه تخصصی خوبشو از آنجایی که در زمینه شناخت انواع جوش ها تخصص لازم را دارد، می توانید بهترین پماد را برای جوش های روی صورت شما پیشنهاد دهد تا آن را مورد استفاده قرار دهید و جوش های روی صورت خود را از بین ببرید.

4 نظرات
  1. ریما می گوید

    سلام من ۳۵ ساله هستم و روی باسنم خیلی جوش میزنم.هم دردناکه بعضی هاش و همه زیر پوستی جاشم میمونه …میشه راهنماییم کنید ممنون