در 21 روز 6 کیلو لاغر شوید (بیش از 10 هزار نفر از این رژیم استفاده کردند)
دریافت رژیم ویژه

علت جوش زیر پوستی چیست و چطور سریعا آن را درمان کنیم

0

بسیاری از افراد شاید در مورد علت جوش زیر پوستی اطلاعات زیادی نداشته باشند و به همین دلیل به خوبی نتوانند آن را درمان کنند. همه ی ما به خوبی می دانیم جوش ها به علت ها مختلفی در بسیاری از نقاط بدن ظاهر می شوند و این موضوع برای ما آزار دهنده می باشد.

به همین دلیل باید دنبال راهکاری باشیم تا هم در مورد جوش زیر پوستی اطلاعات لازم را به دست آوریم و هم در مورد روش های درمان آن اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

جوش های زیرپوستی به طور معمول دردناک می باشند و زیر پوست زده می شوند شما هرگز نباید این جوش ها را به حال خود رها کنید و باید به فکر درمان آنها باشید. برای اینکه اطلاعات شما در مورد این نوع جوش ها و روش های درمان آن بیشتر شود در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

علت جوش زیر پوستی چیست ؟

جوش زیر پوستی چیست ؟

جوش های زیر پوستی از جمله ضایعات پوستی به شمار می روند که سر ندارند و به طورمعمول دردناک می باشند. شما این جوش ها را در انواع نقاط بدن خود مشاهده خواهید کرد و علت ظاهر شدن آنها متنوع می باشد و باید آنها را با شناخت علت ها درمان کنید. برای اینکه با علت های این جوش ها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه آنها را معرفی می کنیم.


اگر به دنبال یک روش درمانی فوق العاده برای جوش های زیر پوستی خود هستید مقاله زیر را حتما بخوانید:

روش های درمان جوش های زیر پوستی


 ۷ علت اصلی جوش زیر پوستی

همانطوری که بیان نمودیم بسیاری از افراد در مورد علت های جوش زیر پوستی اطلاعات زیادی ندارند و به همین دلیل آنها را نمی توانند درمان کنند. آنها برای اینکه این جوش ها را درمان کنند باید در ابتدا با علت ها آن ها آشنایی داشته باشند که این علت ها عبارت می باشند از :

۷ علت اصلی:

  1. یکی از مهمترین علت های آن این است که پوست شما با وسایل آلوده در ارتباط باشد، در این صورت آلودگی های آن وسایل وارد پوست می شود و به همین دلیل جوش های زیر پوستی زیادی در بدن شما ظاهر می گردد.
  2. استرس داشتن یکی از مهمترین عواملی می باشد که در ظاهر شدن این جوش ها نقش دارد، در واقع همه ما به خوبی می توانیم متوجه شویم که بعد از استرس های خود جوش های زیادی در پوستمان ظاهر می شود.
  3.  تغییر جایگاه هورمون ها یکی دیگر از عوامل مهم پیدایش این جوش ها به شمار می شود. زمانی که هورمون های شما در حال رشد باشد و یا اینکه در سیستم آنها اختلالاتی به وجود آید جوش های زیر پوستی زیادی در پوست شما ظاهر می شود.
  4. برخی از این جوش ها ریشه وراثتی دارند و از آنجایی که افراد دیگر در خانواده شما از این جوش ها می زنند شاید شما هم دچار آنها شوید.
  5. استفاده مکرر و مداوم از لوازم آرایش یکی دیگر از مهمترین عوامل این دسته از جوش ها می باشد. اگر شما به صورت مداوم آرایش کنید و آنها را به خوبی از روی صورت خود پاکسازی ننمایید دچار جوش های زیر پوستی زیادی می شوید.
  6. آلودگی هوا هم یکی دیگر از مهمترین عواملی می باشد که در پیدایش این نوع از جوش ها نقش دارد و به همین دلیل شما باید هر روزه صورت خود را به خوبی شستشو دهید.
  7. بلوغ هم از جمله مهمترین عوامل رشد جوش زیر پوستی به شمار می رود و بسیاری از افراد در سن بلوغ جوش های زیر پوستی زیادی می زنند.
پس قدم اول آن است که بدانیم جوش روی بینی نشانه ی چیست و سپس برای درمان آن به دنبال راه حل باشیم.

رفع هر جوشی فقط در ۱۵ روز

پکیج جوش صورت

بهت قول میدم این آخرین زمانیه که جوش روی صورتت داری… اگر میخوای بدون دردسر، هر نوع جوشی رو در هر جای صورتت، فقط در ۱۵ روز رفع کنی! روی دکمه زیر بزن. 

صفحه رفع جوش ۱۵ روزه

رابطه جوش زیر پوستی و سن

رابطه جوش زیر پوستی و سن

جوش زیر پوستی یکی از جوش های روی صورت می باشد که آن را به نام کومدون می شناسند.

جوش های زیرپوستی به دلیل بسته شدن دهانه خروجی غده های چربی ساز روی پوست به وجود می آیند.

ترشحات چربی زمانی که نمی توانند از درون منافذ خارج شوند داخل آن غده مانند بادکنک جمع می شوند و زیر پوستی می گردند. محدوده سنی که این جوش ها در پوست به وجود می آید در آقایان از سن بلوغ شروع می شود و تا پنج سال ادامه خواهد داشت.

زمانی که سن آقایان بالاتر می رود دیگر از این جوش ها نمی زنند، ولی خانم ها در هر سنی که باشند این جوش ها را روی صورت خود مشاهده خواهند کرد و علت های آن هم متنوع است.

مهم ترین جاهایی که جوش زیر پوستی می زنند

مهم ترین جاهایی که جوش زیر پوستی می زنند

این جوش ها در نقاط مختلف صورت زده می شود ولی برخی از نقاط از نقاط دیگر بسیار مهمتر می باشد و علت پیدایش آنها در این نقاط هم مختلف می باشد. برای اینکه با علت ها و مکان های مهم این جوش ها آشنایی بیشتری داشته باشید باید بدانید آنها عبارت می باشند از :

  1. جوش زیر پوستی در صورت و گونه ها :

یکی از مهمترین و اصلی ترین نقاطی که جوش های زیر پوستی زده می شوند در گونه ها و صورت می باشد، همانطوری که بیان نمودیم علت پیدایش جوش زیر پوستی متنوع می باشد و به یکی از آن دلایل در این ناحیه ها جوش زده می شود.

ولی باید بدانید یکی از مهمترین دلایل پیدایش آنها در گونه و صورت اختلال در عملکرد دستگاه تنفسی و هورمون ها می باشد.

گونه ها یکی از مهمترین نماینده های دستگاه تنفسی به شمار می روند که اگر در عملکرد آنها مشکلی به وجود آید این نوع جوش ها در این ناحیه مشاهده می شوند.


  1. جوش زیر پوستی در پیشانی :

یکی دیگر از مهمترین مکان هایی که جوش های زیر پوستی زیادی می زند، پیشانی می باشد. اگر جوش هایی را در ناحیه پیشانی خود مشاهده کنید بدانید در سیستم گوارش شما مشکلی به وجود آمده است، البته باید بدانید علت هایی که بیان کردیم نقش بسیار مهمی در پیدایش جوش های زیر پوستی دارد ولی اختلال در کارکرد سیستم گوارش در جوش های این ناحیه هم تاثیر دارد.


  1. جوش زیر پوستی در چانه :

از جمله دیگر نقاط صورت که جوش های زیادی در آن ناحیه زده می شود چانه است. یکی از مهمترین دلایلی که جوش در چانه زده می شود مشکلات مربوط به معده می باشد که در این صورت باید مشکلات معده خود را درمان کنید تا دیگر در این ناحیه جوش های زیر پوستی را مشاهده نکنید.


تخلیه جوش زیر پوستی؟ درست یا غلط ؟

تخلیه جوش زیر پوستی؟ درست یا غلط ؟

این موضوع که ما نباید جوش های خود را تخلیه کنیم یک اصل مسلم و واضح می باشد که بسیاری از افراد با این موضوع آشنایی لازم را دارند و از این کار خودداری می کنند. تخلیه جوش های زیر پوستی بسیار خطرناک می باشد و شما به هیچ عنوان نباید برای تخلیه کردن آنها تلاش کنید.

از آنجایی که این جوش ها سر ندارد به آسانی اصلا نمی توانید آنها را تخلیه کنید، به همین دلیل برای تخلیه کردن آنها به هیچ عنوان تلاش نکنید.

زمانی که شما اقدام به خالی کردن جوش های خود می نمایید امکان دارد که برخی از چرک های درون غده جوشی زیر پوست بماند و در این صورت آن چرک ها تبدیل به عفونت می شود و جای آنها از بین نمی رود. شما با تخلیه جوش ها و فشار دادن آنها امکان دارد باعث شوید که جوش های زیر پوستی شما افزایش پیدا کند.

بر همین اساس شما باید برای تخلیه کردن جوش های خود و از بین بردن آنها باید از روش های اصولی استفاده کنید که برای آشنایی بیشتر شما در ادامه آنها را معرفی می کنیم.


روش های درمان جوش زیر پوستی

همانطوری که بیان نمودیم و متوجه شدید شما برای خالی کردن جوش های زیر پوستی به هیچ عنوان نباید آنها را فشار دهید، بلکه باید از روش های دیگر برای تخلیه این جوش ها استفاده کنید.

شما بعد از اینکه به خوبی در مورد علت این جوش ها اطلاعات لازم را به دست آوردید می توانید آنها را با روش های مختلف از بین ببرید. این روش ها عبارت می باشند از :

  1. درمان با دارو :

بسیاری از افراد بعد از اینکه علت جوش های زیر پوستی خود را به درستی متوجه شدند از دارو برای از بین بردن جوش های زیر پوستی استفاده می کنند. شما برای اینکه از دارو برای از بین بردن جوش ها زیر پوستی خود استفاده کنید باید به خوبی داروی مورد نظر را شناسایی کنید و با عوارض آن آشنایی لازم را به دست آورید.

دقت داشته باشید که برای انتخاب داروی مناسب بهتر است با پزشک متخصص در این مورد مشورت کنید تا بهترین و عالی ترین داروها را بر اساس نوع پوستتان به شما معرفی کنند. از آنجایی که هر فردی پوست متفاوتی دارد باید جوش های خود را هم با انواع روش های متنوع درمان کند.


  1. استفاده از صابون برای جوش های زیر پوستی :

    استفاده از صابون برای جوش های زیر پوستی :

یکی از مهمترین روش هایی که جوش ها را به خوبی از بین می برد استفاده از صابون های مخصوص می باشد. موادی که در این صابون ها قرار دارد بسیار خاص و ویژه می باشد، به همین دلیل سریعا می تواند جوش زیر پوستی را از بین ببرد. در انتخاب این صابون ها باید دقت داشته باشید که بهترین نوع آن را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

اگر می خواهید با صابون های مخصوص و ویژه جوش های زیر پوستی خود را از بین ببرید باید به طور مداوم از آنها استفاده کنید، در واقع اگر شما به مدت یک ماه از این صابون ها استفاده کنید می توانید جوش های خود را از بین ببرد.

در انتخاب صابون های متنوع برای از بین بردن جوش زیر پوستی متنوع باید به نوع پوست خود توجه بسیاری داشته باشید و یکی از آنها را که با پوست شما سازگار یبیشتری دارد را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.


  1. پماد برای جوش زیر پوستی :

    پماد برای جوش زیر پوستی :

بدون شک بسیاری از افراد بعد از اینکه پمادهای متنوعی را روی پوست خود می زنند به دنبال علت آن می باشند. بر همین اساس باید نزد پزشک رفته تا علاوه بر اینکه علت جوش های زیر پوستی آنها را بیان کرد پماد مناسب برای درمان جوش ها را هم به آنها معرفی کند.

پمادهایی که برای درمان جوش های زیر پوستی مورد استفاده قرار می گیرد متنوع می باشد و هر یک از آنها مزیت های گوناگونی دارد. شما برای اینکه با انواع این پمادها آشنایی داشته باشید باید نزد پزشک رفته و در این مورد با او مشورت کنید تا بهترین پماد را بر اساس نوع پوستتان به شما معرفی کند.

برخی از افراد دارای پوست های چرب و برخی دیگر خشک، معمولی و مختلط می باشند که آنها باید از پمادهای مختلف برای درمان جوش های زیر پوستی خود استفاده کنند. بر همین اساس به هیچ عنوان بدون آشنایی و اطلاعات لازم هر پمادی را برای درمان جوش های خود مورد استفاده قرار ندهید.


  1. کرم درمان جوش زیر پوستی :

    کرم درمان جوش زیر پوستی :

بسیاری از افراد از کرم کلیندامایسین برای درمان جوش های زیر پوستی خود استفاده می کنند و همچنین کرم مترونیدازول هم به عنوان یکی از کرم های مناسب برای درمان جوش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وقتی علت جوش زیر پوستی خود ا بفهمید می توانید متناسب با آن بهترین کرم را انتخاب کنید.

اما با این وجود یکی از نکاتی که در مورد این کرم ها بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که، این کرم ها برای انواع پوست ها مناسب نمی باشد و هر فردی بر اساس نوع پوستی که دارد باید یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهد.

کرم های درمان جوش زیر پوستی متنوع می باشد و هر یک از آنها تاثیر بسیار زیاد در درمان جوش های زیر پوستی دارد. برخی از این کرم ها مناسب پوست چرب می باشند و برخی دیگر از آنها مناسب پوست های خشک هستند، شما باید بر اساس نوع پوستی که دارید با انواع این کرم ها آشنایی لازم را به دست آوردید و یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهید.


  1. درمان های خانگی :

یکی از بهترین و عالی ترین روش های درمان آکنه های زیر پوستی که بسیاری از افراد از این روش استفاده می کنند، درمان های مختلف خانگی می باشد.

روش های خانگی برای از بین بردن جوش ها بسیار متنوع می باشد و هر یک از این روش ها مزیت های بسیاری دارد، برای اینکه با این روش ها آشنایی بیشتری داشته باشید برخی از آنها را معرفی می کنیم که آنها عبارت می باشند از :

روش ۱- استفاده کردن از الکل :

 - استفاده کردن از الکل :

برای استفاده از این روش باید یک تکه پنبه را درون الکل فرو برید و بعد از آن پنبه را بر روی جوش هایی که زیر پوست خود زده اید بمالید. با استفاده از این روش چرک هایی که زیر پوست شما وجود دارد را به آرامی از بین می برید. بعد از اینکه از این روش استفاده کردید باید صورت خود را با آب ولرم به خوبی شستشو دهید.

دقت داشته باشید که به جای الکل می توانید از ادکلن هاو ودهان شویه هایی استفاده کنید که الکل زیادی در درون آنها وجود دارد.
روش ۲- سرکه سیب :

- سرکه سیب :

در این روش هم باید یک تکه پنبه را به خوبی با سرکه سیب آغشته کنید و بعد از آن آنها را روی جوش های خود بمالید، بعد از اینکه به خوبی آن را روی جوش های خود مالیدید بعد از مدت کوتاهی آن را پاک کنید. دقت داشته باشید که سرکه سیب نباید مدت زمان طولانی روی وشت شما بماند، چرا که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و موجب سوختن پوست می شود.

استفاده کردن از این روش به صورت روزانه توصیه می شود ولی باید بدانید که به مدت زمان زیاد نباید روی پوست شما بماند.
روش ۳- استفاده از آلوئه ورا :

- استفاده از آلوئه ورا :

یکی دیگر از بهترین روش های خانگی که در از بین بردن جوش های زیر پوستی بسیار تاثیر دارد استفاده کردن از آلوئه ورا می باشد. شما باید ژل درون این گیاه را از درون ساقه اش جدا کنید و روزانه ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود بمالید. استفاده از این روش روزی دو مرتبه توصیه می شود تا شما نتیجه مطلوبی را از آن دریافت کنید.

دقت داشته باشید که اگر شما نمی خواهید ساقه آن را خریداری کنید، می توانید ژل های مخصوص آن را تهیه کنید و از آن استفاده نمایید.

روش ۴- استفاده از آبلیمو :

- استفاده از آبلیمو :

یکی دیگر از بهترین روش های از بین بردن جوش های زیر پوستی استفاده کردن از آبلیمو می باشد. بسیاری از کسانی که این جوش ها را روی صورت خود مشاهده می کنند سریعا از آبلیمو برای از بین بردن آن استفاده می کنند.

در واقع باید بدانید پزشکان و متخصصان پوست استفاده کردن از آبلیمو را برای از بین بردن این نوع جوش ها بسیار مناسب می دانند.

برای اینکه آبلیمو به خوبی جوش های شما را از بین ببرد، بهتر است روزانه دو الی سه مرتبه از آن استفاده کنید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

روش ۵- استفاده از شیر :

- استفاده از شیر :

شاید باورتان نشود ولی باید بدانید شیر هم تاثیر بسیاری در درمان جوش های زیر پوستی دارد و به خوبی می تواند جوش های شما را محو کند و همچنین جای آنها را هم از روی صورت شما از بین ببرد.

شما اگر شیر را بر روی یک تک پنبه بمالید و روی این جوش ها در صورت خود بمالید بعد از چند روز جوش های شما از بین می رود، تنها نکته ای که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که روزی ۳ مرتبه از این روش استفاده کنید تا به خوبی جوش های شما درمان شود.


  1. استفاده از لیزر :

    استفاده از لیزر :

یکی دیگر از روش های از بین بردن این جوش ها استفاده کردن از لیزر می باشد. برای اینکه شما از لیزر برای از بین بردن جوش های زیر پوستی خود استفاده کنید باید در ابتدا توسط پزشک علت جوش زیر پوستی شما مشخص شود و پزشک بر اساس علتی که موجب پیدایش این جوش های شما شده است، آن را درمان کند.

امروزه زیبایی برای خانم ها و آقایان امر بسیار مهمی می باشد و بسیاری از افراد به این موضوع اهمیت می دهند، اینکه شما جوش های زیادی در پوست خود داشته باشید زیبایی شما را از بین می برد و به همین دلیل ترجیح می دهید از هر راهی برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

تا کنون روش های بسیار زیادی را برای از بین بردن جوش زیر پوستی بیان کردیم و اکنون باید بدانید لیزر هم یکی از بهترین روش های شناخته شده در از بین بردن جوش ها به شمار می رود.

دقت داشته باشید که اگر می خواهید از این روش زیبایی استفاده کنید باید نزد پزشک متخصص بروید تا با بهترین روش های شناخته شدهاین جوش ها را درمان کند.


جمع بندی:

جوش زیر پوستی یکی از مهمترین جوش های صورت می باشد که بسیاری از افراد به علت های مختلفی دچار این جوش ها می شوند.

کسانی که این جوش ها را روی صورت خود مشاهده می کنند بدون شک به دنبال راهی برای درمان و از بین بردن آنها می باشند، ولی آنها باید بدانند که در ابتدا باید نوع جوش زیر پوستی خود را مشخص کنند و سپس برای از بین بردن آن اقدام نمایند. روش های مختلفی برای از بین بردن این جوش ها وجود دارد که به طور کامل تمامی این روش ها را بیان کردیم.

شما باید بر اساس نوع پوست خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید و از آن برای از بین بردن این جوش های خود استفاده نمایید. یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما نوع پوست خود را مشخص کنید و سپس از این روش ها استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.