در 21 روز 6 کیلو لاغر شوید (بیش از 10 هزار نفر از این رژیم استفاده کردند)
دریافت رژیم ویژه

بهترین رژیم غذایی برای لاغری ؛ بررسی کامل ۷ رژیم برتر سال ۲۰۱۹

0

رژیم‌ غذایی لاغری بسیار زیاد و متنوعی در سراسر دنیا وجود دارد. برخی از این رژیم‌ها بر کاهش اشتها شما و برخی دیگر روی محدود سازی میزان کالری، کربوهیدرات و چربی مصرفی شما تمرکز می‌کنند. از آنجا که تمام رژیم‌های غذایی ادعا دارند که موثر هستند، انتخاب برنامه رژیم غذایی مناسب کار دشواری می‌باشد. حقیقت این است که تاثیر رژیم غذایی برای لاغری تمامی افراد یکسان نیست.

برای اولین بار در ایران و پس از مدت ها بررسی و با تکیه بر تجربه متخصصان کلینیک خوبشو یک مقاله جامع را برای شما آماده کرده ایم که برترین و موثرترین رژیم های غذایی سال را در جهان و ایران به شما معرفی می کند. با مطالعه دقیق این مقاله بی شک رژیمی که به آن نیاز دارید را پیدا خواهید کرد.

معرفی ۷ برنامه رژیم غذایی برای لاغری برتر سال

در رابطه با عوامل موثر بر میزان موفقیت رژیم لاغری دو عامل ارزش بیان کردن دارند. استمرار و پیوستگی یک رژیم می‌تواند یکی از عوامل موثر بر موفقیت آن باشد، پس از انتخاب یک برنامه رژیم برای لاغری بهتر است آن را برای مدت زمان توصیه شده ادامه داده و هرگز آن را ناگهانی متوقف نسازید.

همچنین باید به طور پیوسته پیشرفت خود را در طول یک برنامه رژیم غذایی برای لاغری مورد ارزشیابی قرار دهید. وقتی متوجه شوید که مسیری که انتخاب نموده اید درست است و شما را به نتیجه مطلوب نزدیک می‌کند قطعاً انگیزه تان برای ادامه رژیم افزایش خواهد یافت.

در ادامه با ۷ مورد از برترین رژیم‌های لاغری در سال که به بیشترین میزان موفقیت دست یافته اند آشنا خواهیم شد.


رتبه ۱: رژیم غذایی کتوژنیک

برنامه رژیم کتوژنیک به یک رژیم حاوی کربوهیدرات کم گفته می‌شود. در این رژیم کتون‌های تولید شده توسط کبد به عنوان منابع انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رژیم دارای اسامی مختلف از جمله رژیم کتوژنیک، رژیم حاوی کربوهیدرات کم و رژیم حاوی مقادیر چربی زیاد می‌باشد. شاید باور کردنی نباشید اما میلیون ها نفر در حال حاضر از انواع این رژیم استفاده می کنند.

رژیم غذایی کتوژنیک

وقتی مواد غذایی که حاوی مقادیر زیاد کربوهیدرات هستند را می‌خورید، بدن شما گلوکز و انسولین تولید خواهد کرد. گلوکز یکی از مولکول‌های موجود در بدن شما است که به آسانی به انرژی تبدیل شده و به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انسولین نیز برای پردازش گلوکز موجود در جریان خون شما تولید می‌شود. از آنجا که گلوکز به عنوان انرژی اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، چربی‌ها مورد نیاز نیستند و بنابراین ذخیره می‌شوند. در حالت عادی، با مصرف رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات بدن از گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می‌کند. با کاهش مصرف کربوهیدرات بدن از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده خواهد کرد.

انواع رژیم کتو را بشناسید

ذخایر گلیکوژن از طریق رژیم کتوژنیک قابل بازسازی هستند. رژیم کتو یک روش عالی برای ساخت ماهیچه‌ها می‌باشد، اما مصرف پروتئین نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. توصیه می‌شود که اگر می‌خواهید حجم عضلات خود را افزایش دهید، باید به ازای هر پوند از وزن بدن خو حدود ۱ گرم پروتئین مصرف کنید.

هرچند عضله سازی از طریق رژیم کتوژنیک کند است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که چربی کلی بدن در این رژیم افزایش نخواهد داشت. اگر به دلایل مختلف نیاز به مصرف چربی نیز دارید، می‌توانید از طریق انواع مختلف رژیم کتوژنیک به اهداف خود دست یابید.

۱٫ رژیم کتوژنیک استاندارد

این نوع رژیم کتوژنیک، یک نوع رژیم کلاسیک می‌باشد که تقریباً تمامی افراد با آن آشنا هستند و افراد زیادی آن را تجربه کرده اند.

۲٫ رژیم کتوژنیک هدفمند

این نوع رژیم کتوژنیک نیز شباهت بسیار زیادی به نوع استاندارد آن دارد، اما در این رژیم غذایی برای لاغری باید قبل از انجام تمرین‌های ورزشی میزان بسیار کمی کربوهیدرات که سریع هضم می‌شوند را مصرف کنید.

۳٫ رژیم کتوژنیک دوره ای

این نوع رژیم کتو برای بدن سازان و ورزشکاران مناسب می‌باشد. در این رژیم به طور کلی یک روز در هفته باید کربوهیدرات مصرف کنید تا ذخایر گلیکوژن شما بازسازی شوند.

فواید رژیم کتوژنیک

با رعایت رژیم کتوژنیک به مزایای قابل توجهی دست خواهید یافت که این فواید شامل کاهش وزن و افزایش سطوح انرژی برای اهداف درمانی می‌باشد. اکثر افراد از خوردن غذاهایی با حداقل میزان کربوهیدرات و چربی زیاد به مزایای سلامتی زیادی دست می‌یابند. در ادامه با مهمترین فواید رژیم کتوژنیک آشنا خواهید شد.

  • کاهش وزن اصولی و سریع
  • کنترل قند خون
  • تمرکز ذهن
  • افزایش انرژی و گرسنگی معمولی
  • درمان و کنترل بیماری صرع
  • کنترل فشار خون و کلسترول
  • کاهش سطوح انسولین
  • درمان آکنه

این رژیم مناسب چه کسانی است؟

به طور کلی می‌توان گفت رژیم کتوژنیک برای همه افراد دقیقا همه افراد می تواند مناسب باشد.

رژیم غذایی کتوژنیک مناسب چه کسانی است

همچنین این رژیم برای برای افرادی که به دیابت نوع ۲، افزایش قند خون، افزایش کلسترول و فشار خون مبتلا هستند نیز کاملا مناسب می‌باشد. همچنین اگر به بیماری‌های مختلف همچون صرع و آکنه مبتلا هستید می‌توانید با مصرف این برنامه رژیمی برای لاغری علائم بیماری خود را کنترل کرده و نسبت به درمان آن‌ها اقدام نمایید. به طور کلی می‌توان گفت این رژیم غذایی برای همه افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، افرادی که به انواع سرطان‌ها مبتلا هستند و ورزشکاران بسیار مناسب و ایده آل می‌باشد.

اما بریم سراغ یک نسخه ویژه از رتبه ۱ و برترین برنامه رژیم غذایی و لاغری امسال :

برنامه رژیم لاغری کتو ۲۱۶ ، بهترین برنامه رژیم غذایی برای ایرانی ها

رژیم کتو ۲۱۶ یک برنامه رژیم غذایی برای لاغری مبتنی بر رژیم کتوژنیک می باشد. این برنامه در دو سال گذشته یعنی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به عنوان موفق ترین و پر مخاطب ترین برنامه کاهش وزن سال انتخاب شد. رکورد بیش از ۱۸۰هزار کاهش وزن موفق از جالب ترین رکوردهایی است که این برنامه را یک تضمین برای کاهش وزن قطعی در ۲۱ روز قرار داده است.

نسخه ایرانی شده و فوق العاده کاربردی این برنامه از سال ۱۳۹۷ در کلینیک خوبشو با شعار ۶ کیلو کاهش وزن در ۲۱ روز عرضه میشود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این رژیم ویژه روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید.

دیدن رژیم و نتایج موفق آن

 نمونه ای از برنامه کتوژنیک

بازه زمانی روز برنامه غذایی
صبح زود (۷:۰۰ صبح)
  • آب گرم با لیمو
  • آب گرم با ۱ قاشق غذا خوری پودر تریفالا
صبحانه (۸:۳۰ صبح)
  • ۱ تخم مرغ آب پز + سوپ کلم
  • جو دو سر و شیر
  • کینوآ
ناهار (۱۲:۳۰ بعد از ظهر)
  • سوپ سبزیجات
  • سالاد قارچ و کاهو با چربی بالا
  • مرغ، هویج، فلفل، و سالاد لوبیا سبز با چاشنی و چربی بالا
عصرانه (۲:۳۰ بعد از ظهر) ۱ فنجان ماست یونانی و ۲ مغز بادام
پیش غذای شام (۵:۰۰ بعد از ظهر) ۱ فنجان چای سبز با یک تکه لیمو
شام (۷:۳۰ بعد از ظهر) یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید:

  1. میگو
  2. کلم بروکلی و سیب زمینی له شده با خامه
  3.  سوپ قارچ با خامه

رتبه ۲: رژیم مدیترانه‌ای

احتمالاً تاکنون نام رژیم غذایی مدیترانه‌ای را بسیار زیاد شنیده‌اید، اما آیا واقعاً علم پشت این رژیم را درک کرده‌اید؟ این رژیم به طور کلی سرشار از غذاهای گیاهی مختلف، چربی‌های سالم، تمام غلات و گاهی اوقات یک لیوان شراب قرمز می‌باشد.

رژیم غذایی برای لاغری مدیترانه ای

این رژیم به طور گسترده توسط پزشکان حرفه‌ای و متخصص در امر تغذیه به افراد توصیه شده است. این عادت غذایی قدیمی در کشورهای اطراف دریای مدیترانه همچون یونان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آفریقای شمالی ریشه دارد.

اصول رژیم غذایی مدیترانه‌ای چگونه است؟

  1. رایج‌ترین اصل رژیم مدیترانه‌ای خوردن غذاهایی با ریشه گیاهی می‌باشد که این غذاها به طور ویژه شامل غلات، سبزیجات، حبوبات و میوه‌ها هستند.
  2. محصولات حیوانی نیز در رژیم مدیترانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. غذاهای مصرفی در رژیم مدیترانه‌ای کاملاً متفاوت هستند و به طور محلی پرورش می‌یابند.
  4. محصولات مصرفی در این رژیم غذایی لاغری بر اساس چرخه فصلی مصرف می‌شوند.
  5. مصرف محصولات حاوی شکر در این رژیم محدود شده است و مصرف آن‌ها در طول تعطیلات خاص مجاز خواهد بود.
  6. روغن زیتون در این رژیم به عنوان چاشنی و طعم دهنده در پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  7. برای بهبود طعم غذا در این رژیم از گیاهان دارویی، ادویه‌ها و همچنین پیاز و سیر به عنوان نمک استفاده می‌شود.

مزایا و معایب این رژیم

انتخاب این رژیم غذایی برای کاهش وزن با دیگر مزایا نیز همراه می‌باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • رژیم متعادل
  • بهبود سلامت قلب
  • کنترل بهتر قند خون
  • مزایای سلامت ذهن
  • کنترل وزن
  • کاهش علائم تورم
  • پیشگیری از سرطان

هرچند این رژیم غذایی برای لاغری با فواید و مزایای بسیار زیادی همراه می‌باشد اما برخی از مواقع ممکن است معایبی نیز داشته باشد. از جمله معایب رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی از غذاهای موجود در رژیم مدیترانه‌ای بسیار گرانقیمت هستند.
  • برای شرایط خاص ممکن است راهنمایی‌های ویژه مورد نیاز باشد.
  • برخی از محدودیت‌های غذایی این برنامه رژیمی ممکن است چالش برانگیز باشد.
  • در رابطه با مصرف الکل همزمان با این رژیم نگرانی‌هایی وجود دارد.

این رژیم مناسب چه کسانی است؟

در انتخاب این رژیم غذایی برای افراد محدودیت خاصی وجود ندارد اما می‌توان گفت این رژیم برای افراد با بیماری‌های قلبی، افراد مبتلا به بیماری‌های افسردگی و اضطراب، افرا مبتلا به دیابت جهت کنترل قند خون، افرادی که می‌خواهند وزن خود را در محدوده خاصی حفظ کنند، افراد مبتلا به سرطان‌های مختلف و درنهایت برای زنان در دوره پس از یائسگی مناسب باشد.

نمونه رژیم غذایی لاغری مدیترانه ای

 نمونه ای از برنامه یک روز مدیترانه ای

وعده غذایی برنامه غذایی
صبحانه
  • بلغور جو
  • ماست یونانی
  • توت‌فرنگی
نهار یکی از گزینه های زیر :

  1. ساندویچ سبزیجات با نان غلات کامل
  2. سالاد تن ماهی
  3. ماست یونانی با توت‌فرنگی
شام یکی از گزینه های زیر :

  1. سالاد گوجه‌فرنگی
  2.  پنیر فتا و زیتون
  3. لازانیا‌ی مدیترانه‌ ای

رتبه ۳: رژیم غذایی دکتر اتکینز

در توضیح رژیم غذایی برای لاغری دکتر اتکینز باید گفت این رژیم سرشار از مواد غذایی حاوی پروتئین می‌باشد و مصرف غذاهای چرب در این رژیم به حداقل میزان خود رسیده است. این رژیم به طور کلی جهت کاهش وزن توصیه می‌شود.

برنامه اتکینز

رژیم‌های غذایی که میزان کربوهیدرات در آن‌ها کم است همچون اتکینز، دهه هاست که توسط افراد جهت کاهش وزن اضافه مورد استفاده قرار گرفته است و به طور بالقوه شرایط سلامت کلی بدن را بهبود می‌بخشد.

این رژیم چگونه عمل می‌کند؟

چندین نوع رژیم غذایی اتکینز بر اساس اهداف فردی شما، وزن آغازین و تمایل جهت خوردن تنها غذاهایی با مقادیر خیلی کم کربوهیدرات وجود دارند. عقیده رایج مردم بر این است که رژیم حاوی مقادیر کم کربوهیدرات ممکن است سرعت کاهش وزن را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

رژیم اتکینز با تقویت توانایی بدن جهت سوزاندن چربی‌ها از طریق مصرف غذاهای حاوی حداقل مقادیر کربوهیدرات و حذف غذاهای سرشار از کربوهیدرات یا شکر عمل می‌کند. کاهش مقادیر قابل توجه یا در برخی موارد حذف گلوکز که از غذاهای حاوی کربوهیدرات بدست می‌آید باعث می‌شود بدن برای تولید انرژی چربی‌ها را بسوزاند. بدن ما به طور طبیعی از گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند، اما در مواقعی که دیگر گلوکز در دسترس نباشد از پروتئین و چربی به عنوان منابع اصلی انرژی استفاده می‌کند. بدن ما قادر به تولید گلوکز نمی‌باشد و تنها می‌تواند آن را برای ۲۴ ساعت در بدن ذخیره کند، بنابراین سوخت چربی‌ها و کاهش وزن در این رژیم غذایی لاغری به سرعت اتفاق می‌افتد.

مزایا و معایب این رژیم

رژیم دکتر اتکینز برای افرادی که به دنبال یک برنامه غذایی ساختاریافته هستند مناسب می‌باشد. دلایلی وجود دارد که اتکینز می‌تواند مزایای قابل توجهی برای بدن شما به همراه داشته باشد:

  • برنامه غذایی مناسب برای سلامت قلب
  • آموزش مصرف کربوهیدرات سالم
  • خوردن مواد غذایی بدون در نظر گرفتن کالری‌های مصرفی
  • کاهش وزن قابل توجه
  • بهبود سلامت کلی بدن
  • در دسترس بودن غذاهای آماده
  • منابع غذایی رژیم غذایی اتکینز به صورت گسترده در دسترس می‌باشند.

با آغاز رژیم اتکینز ممکن است با معایب آن نیز مواجه شوید. در ادامه با معایب این رژیم بیشتر آشنا خواهید شد.

  • کاهش انرژی
  • کاهش مصرف میوه و غلات
  • محدودیت‌های زیاد برای بسیاری از افراد که از این رژیم غذایی استفاده می‌کنند.
  • جدا شدن از غذاهای رایج
  • ناراحتی
  • شمردن تعداد کربوهیدرات مصرفی که ممکن است کار خسته کننده‌ای باشد.
  • بازگشت مجدد وزن اضافه

رژیم اتکینز مناسب چه کسانی است؟

رژیم اتکینز مناسب چه کسانی است

این رژیم ممکن است برای افرادی که می‌خواهند وزن اضافه خود را کاهش دهند مناسب باشد. رژیم اتکینز همچنین برای افراد مبتلا به دیابت مناسب می‌باشد و همچنین با انتخاب آن می‌توانید تا حد قابل توجهی از ابتلا به دیابت پیشگیری کنید. افرادی که سطوح کلسترول موجود در بدن آن‌ها نامتعادل است نیز می‌توانند از فواید این رژیم ویژه بهره مند شوند. این رژیم غذایی به درمان کیست تخمدان نیز کمک می‌کند. خطر ابتلا به جنون را نیز کاهش می‌دهد.

 نمونه ای از برنامه یک روز دکتر اتکینز

وعده غذایی برنامه غذایی
صبحانه یکی از گزینه های زیر :

  1. بیکن به همراه تخم مرغ
  2. املت به همراه سبزیجات سرخ شده در کره
نهار یکی از گزینه های زیر :

  1. مرغ و کمی سبزیجات
  2. سالاد میگو به همراه روغن زیتون
  3. گوشت
شام یکی از گزینه های زیر :

  1. بال مرغ کبابی با سس سالسا
  2. گوشت + سبزیجات
  3. ماهی قزل آلا با کره

رتبه ۴: رژیم غذایی TLC

رژیم غذایی TLC یا تغییرات درمانی در سبک زندگی، یک برنامه غذایی سالم طراحی شده برای بهبود سلامت قلب می‌باشد. TLC توسط موسسه ملی سلامت برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته ایجاد شده است.

برنامه غذایی TLC

هدف این رژیم غذایی به حداقل رساندن سطوح کلی خون و کلسترول LDL بد برای حفظ شفافیت شریان‌های خونی و بهینه سازی سلامت قلب می‌باشد.

این رژیم غذایی برای لاغری با ترکیب مولفه‌های رژیم با تمرین و کنترل وزن عمل می‌کند و از شما در برابر بیماری‌های قلبی حفاظت می‌کند. برخلاف دیگر برنامه‌های لاغری این رژیم باید برای طولانی مدت پیروی شود و تغییرات جدید سبک زندگی باید در این رژیم غذایی بیشتر در نظر گرفته شوند. علاوه بر کاهش سطح کلسترول، برنامه TLC با دامنه‌ای از دیگر فواید برای سلامتی همراه می‌باشد که این فواید از افزایش عملکرد سیستم ایمنی تا کاهش استرس دامنه دارند.

این رژیم چگونه عمل می‌کند؟

هدف رژیم TLC کاهش سطح چربی‌های اشباع شده در برنامه رژیم غذایی برای لاغری می‌باشد که در مقابل، سطح کلسترول را کاهش می‌دهد. جایگزینی چربی اشباع شده با چربی‌های اشباع نشده در این رژیم سطح کلسترول را در محدوده مناسب خود حفظ می‌کند. برای کنترل کلسترول، کالری‌های مصرفی در هر روز برای مردان باید ۲۵۰۰ و برای زنان ۱۸۰۰ باشد.

به همین دلیل باید مصرف غذاهای چرب خود از جمله کره و گوشت را محدود سازید. سطوح کلسترول روزانه نباید از ۲۰۰ میلی گرم در روز بیشتر باشد. برای کاهش وزن، ۱۶۰۰ کالری در هر روز برای مردان و ۱۲۰۰ کالری برای زنان مطلوب می‌باشد.

اگر برنامه رژیم غذایی tlc قادر به کاهش کلسترول ldl تا ۱۰% نباشد، باید با افزودن ۲ گرم گیاهان مفید و افزایش مصرف فیبر آن را کامل کنید. مصرف فیبر به همراه سبزیجات مفید از جذب کلسترول در خون پیشگیری می‌کند.

مزایا و معایب رژیم TLC

از مهمترین مزایای رژیم TLC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیروی از اصول TLC فوق العاده آسان، راحت و ساده است.
  • این رژیم در حقیقت شامل بهبود سلامت کلی بدن و ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی فرد می‌باشد، در حالیکه کلسترول و سطوح فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.
  • این برنامه رژیم غذایی افراد را تشویق می‌کند تا برچسب روی مواد غذایی را بخوانند تا بدانند آن‌ها چه چیزی می‌خورند. شما باید از تمامی دستورالعمل‌ها با خواندن سطوح مواد مغذی و محاسبه درصد چربی‌های اشباع شده در مواد غذایی مختلف که مصرف می‌کنید پیروی کنید.

مزایا و معایب رژیم TLC

هرچند رژیم TLC با فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن همراه می‌باشد اما انتخاب آن ممکن است با معایبی نیز همراه باشد. در ادامه معایب احتمالی این رژیم غذایی را بیشتر خواهیم شناخت.

  • رژیم غذایی TLC برای افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند مناسب نمی‌باشد، به طور کلی می‌توان گفت این رژیم غذایی برای کاهش سطوح کلسترول طراحی شده است و جهت کاهش وزن کارآیی ندارد. این برنامه غذایی ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند اما باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که کاهش وزن نباید به عنوان هدف اولیه این برنامه غذایی در نظر گرفته شود.
  • همزمان با پیروی از رژیم غذایی TLC ممکن است به مصرف داروهای کاهش دهنده کلسترول نیز نیاز داشته باشید.

این رژیم مناسب چه کسانی است؟

این برنامه غذایی ممکن است برای افرادی که به افزایش سطح قند خون مبتلا هستند مناسب باشد. این رژیم همچنین برای افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند و بیماری استرس خود را درمان کنند مناسب می‌باشد. اگر به بیماری فشار خون بالا نیز مبتلا هستید می‌توانید با پیروی از این رژیم غذایی به فواید آن برای سلامت کلی بدن دست یابید.


رتبه ۵: رژیم غذایی Mind

رژیم Mind ترکیبی از رژیم‌های مدیترانه‌ای و Dash می‌باشد که هدف آن کاهش زوال عقل و کاهش اختلالات ذهنی که اغلب در سنین پیری اتفاق می‌افتد می‌باشد. غذاهای موجود در این برنامه غذایی شامل غلات، توت ها، سبزیجات با برگ‌های سبز، دیگر سبزیجات، روغن زیتون، مرغ و ماهی هستند.

رژیم Mind

تعداد کمی از پژوهش‌های انجام شده روی این رژیم غذایی ثابت کرده اند که پیروی از این رژیم می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر همراه باشد. در این رژیم افزایش مصرف میوه ها، سبزیجات و پروتئین‌ها توصیه می‌شود. همچنین این رژیم افزایش مصرف چربی‌های سالم و غلات و همچنین کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده را تجویز می‌کند.

رژیم Mind چگونه عمل می‌کند؟

در این برنامه رژیم غذایی شما باید هر روز سه وعده غلات، سالاد و دیگر سبزیجات را به همراه نوشیدن یک لیوان شراب مصرف کنید. در اکثر روزها می‌توانید از آجیل‌ها به عنوان میان وعده استفاده کنید و یک روز درمیان یک فنجان لوبیا بخورید. حداقل دو بار در هفته مرغ و نصف فنجان از انواع توت‌ها را مصرف کنید و هفته‌ای حداقل یکبار باید ماهی بخورید. روغن زیتون نیز یکی از مواردی که باید در پخت و پز از آن استفاده شود.

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که از این رژیم پیروی می‌کنند تا ۵۰% کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند. هرچه مدت زمانی که شرکت کنندگان از اصول این رژیم غذایی پیروی می‌کنند طولانی‌تر باشد نتایجی که بدست می‌آورند بهتر خواهد بود و به مزایای بسیار زیادی از این رژیم غذایی دست خواهند یافت. اصول این برنامه غذایی به سادگی افزایش مصرف غذاهای تقویت کننده ذهن و کاهش مصرف غذاهایی می‌باشد که ممکن است عملکرد و سلامت ذهن را در معرض خطر قرار دهند.

مزایا رژیم Mind

از مهمترین مزایای پیروی از رژیم غذایی Mind موارد زیر می‌باشند:

  • پیروی از این رژیم می‌تواند تا حد قابل توجهی از زوال عقل شما پیشگیری کند.
  • این رژیم عملکرد شناختی ذهن را افزایش می‌دهد.
  • به حفظ و دست یابی به وزن ایده آل و مطلوب به شما کمک می‌کند.
  • آنتی اکسیدان‌های بسیار زیادی را به بدن شما ارائه می‌دهد.
  • مواد مغذی کامل را در اختیار بدن شما قرار خواهد داد.
  • سطوح کلسترول موجود در بدن شما را متعادل می‌سازد.
  • به بدن شما کمک می‌کند تا در برابر انواع سرطان‌ها از شما حفاظت کند.
  • از شما در برابر دیابت محافظت می‌کند.
  • سلامت ذهن شما را بهبود می‌بخشد.
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
  • به کنترل تورم کمک خواهد کرد.
  • همچنین باعث می‌شود بتوانید دردها را راحت‌تر تحمل کنید.
  • باعث می‌شود همواره جوان‌تر به نظر برسید.
  • به شما کمک می‌کند تا سبک زندگی سالم را برای خود انتخاب نمایید.

معایب رژیم Mind

هرچند این رژیم غذایی با فواید و مزایای بسیار زیادی برای سلامت کلی بدن شما همراه می‌باشد، اما پیروی از آن ممکن با معایبی نیز همراه باشد که در ادامه با این معایب بیشتر آشنا خواهیم شد:

همانند رژیم مدیترانه‌ای و رژیم Dash این برنامه رژیم غذایی باید برای مدت زمان طولانی پیروی شود. در نتیجه، رژیم Mind نسبتا دارای خطرات احتمالی کمتر می‌باشد زیرا در آن مردم از چیزی که می‌خورند اطلاع دارند.

رژیم غذایی mind

تنها خطر احتمالی پیروی از رژیم Mind این است که همانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای روی مصرف ماهی تمرکز دارد. اطلاع داشتن از این موضوع که ماهی مصرفی از کجا می‌آید از اهمیت قابل توجهی برخوردار می‌باشد زیرا به شما کمک می‌کند سموم احتمالی و دیگر آلاینده‌ها هنگام خوردن غذاهای دریایی برای شما مشکلی ایجاد نکنند.

این رژیم مناسب چه کسانی است؟

این رژیم به طور کلی می‌تواند برای افرادی که سطح کلسترول موجود در بدن آن‌ها نامتعادل است، افراد مبتلا به دیابت یا انواع سرطان ها، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، تورم، افرادی که از دردهای مزمن عضلانی رنج می‌برند و همچنین افرادی که به دنبال ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود و کاهش وزن اضافه هستند مناسب باشد.


رتبه ۶: رژیم مایوکلینیک

رژیم مایوکلینیک یک برنامه طولانی مدت برای کنترل وزن می‌باشد که توسط گروه متخصصین کاهش وزن در کلینیک مایو ایجاد شده است. رژیم مایوکلینیک برای کمک به شما جهت اصلاح سبک زندگی از طریق ایجاد عادت‌های غذایی جدید و کنار گذاشتن عادت‌های غذایی بد گذشته طراحی شده است.

برنامه لاغری مایوکلینیک

هدف این رژیم ایجاد تغییرات لذت بخش و ساده می‌باشد که کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل را برای ادامه زندگی به همراه داشته باشد.

هدف رژیم مایو کلینیک

هدف رژیم مایوکلینیک کمک به شما در کاهش وزن اضافه و یافتن عادات غذایی مناسب برای ادامه زندگی می‌باشد. این رژیم بر تغییر عادات غذایی روزانه شما با افزودن و ترک کردن عادت‌ها مثل خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، غذا نخوردن همزمان با تماشای تلویزیون و تمرین کردن روزانه به مدت ۳۰ دقیقه که تغییرات قابل توجهی در وزن شما ایجاد می‌کنند تمرکز می‌کند. رژیم مایوکلینیک همچنین بر مولفه‌های کلیدی تغییر رفتار مثل یافتن انگیزه‌های درونی جهت کاهش وزن، تعیین اهداف دست یافتنی و کنترل وزن مطلوب به دست آمده تاکید می‌کند.

این رژیم غذایی برای لاغری چگونه عمل می‌کند؟

مرحله اول که برای دو هفته طول می‌کشد، برای کاهش وزن ۶-۱۰ پوند طراحی شده است. پس از آن، شما وارد مرحله (با آن زندگی کن) خواهید شد. در طول مرحله دوم باید از قواعد یکسان با مرحله اول پیروی کنید، اما توقف ناگهانی مجاز نخواهد بود. در حالیکه متخصصین ادعا می‌کنند شما نیازی به شمارش کالری‌ها نخواهید داشت، مایوکلینیک مصرف کالری‌ها را محدود نمی‌سازد. کالری‌های مصرفی شما باید بر اساس وزن آغازین تعیین شوند که از ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری برای هر روز برای زنان و ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری برای مردان در هر روز دامنه دارد.

رژِم مایو کلینیک

رژیم سپس تعیین می‌کند که به مصرف چه میزان سبزیجات، میوه ها، کربوهیدرات، پروتئین ها، لبنیات و چربی‌ها بر اساس کالری‌های مورد نظر نیاز خواهید داشت. با رسیدن به وزن مطلوب، باید تعداد کالری مجاز برای حفظ وزن خود را دریافت نمایید.

مزایا و معایب این رژیم

مهمترین مزایای رژیم غذای مایوکلینیک شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تاکید بر غذاهای مقوی
  • انتخاب سبک زندگی صحیح
  • آموزش عادت‌های غذایی سالم
  • شمارش تعداد کالری‌های کم

معایب رژیم غذایی مایوکلینیک شامل موارد زیر هستند:

  • مرحله اولیه ممکن است برای افرادی که می‌خواهند رژیم بگیرند اندکی محدود باشد.
  • این رژيم ممکن است وقت گیر باشد.
  • این رژیم غذایی به افرادی هیچ گونه تضمینی نمی‌دهد.

رژیم مایوکلینیک مناسب چه کسانی است؟

از آنجا که این رژیم روی مصرف میوه‌ها و سبزیجات به میزان زیاد تمرکز می‌کند، باید از نظر فیزیکی فعال باشید و عادات غذایی سالم را آموزش ببینید، این امر برای افراد زیادی که به دنبال کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدن خود هستند امکان پذیر می‌باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که تمایلی به شمردن کالری‌های مصرفی یا حذف تمامی گروه‌های غذایی ندارید، رژیم غذایی مایوکلینیک ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. این رژیم همچنین می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و افراد با فشار خون بالا نیز مناسب باشد.


رتبه ۷: رژیم غذایی جنرال موتورز

برنامه رژیم جنرال موتورز توسط شرکت جنرال موتورز با همکاری موسسه غذا و دارو و دپارتمان کشاورزی ایالت متحده آمریکا برای کارکنان شرکت جنرال موتورز ایجاد شده است. این برنامه رژیم غذایی برای افزایش نیروی کار و خلاقیت با پرورش کارکنان سالم‌تر ایجاد شده است. نتایج فوق العاده شگفت انگیز هستند، طوری که در یک هفته کاهش وزن ۱۰ تا ۱۷ پوند مشاهده شده است. کارکنان افزایش کارآیی، اعتماد به نفس و انرژی بیشتر را تجربه می‌کنند.

برنامه جنرال موتورز

این رژیم در حقیقت یک موفقیت بزرگ می‌باشد. احتمالا بزرگ‌ترین دلیل این که هزاران نفر از این رژیم پیروی می‌کنند آسان بودن پیروی از آن می‌باشد. این رژیم باعث سوخت چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌شود.

این رژیم غذایی چگونه عمل می‌کند؟

برنامه رژیم غذایی جنرال موتورز به چندین روش به شما در کاهش وزن کمک می‌کند. این رژیم افراد را تشویق می‌کند تا میوه‌ها و سبزیجات بیشتر بخورند که غذاهای سالم و حاوی مقادیر اندک کالری می‌باشد. افزودن قند یا غذاهای پردازش شده مجاز نیستند، مصرف کربوهیدرات اصلاح شده نیز در این رژیم مجاز نیست. این رژیم به کاهش مصرف کالری روزانه کمک می‌کند.

رژیم غذایی برای لاغری جنرال موتورز چگونه عمل می کند

افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می‌کنند به دلیل مصرف کالری‌های کمتر قادر به کاهش وزن خود هستند.

اگرچه پیروی از این برنامه غذایی ممکن است روش سالمی جهت کاهش وزن نباشد. از آنجا که بدن افراد متفاوت می‌باشد، ممکن است نتایج مختلف نیز بدست آیند.

مزایا و معایب این رژیم

این رژیم غذایی با مزایای بسیار زیادی همراه می‌باشد که در ادامه با این مزایا آشنا خواهیم شد.

  • این رژیم حاوی میوه‌ها و سبزیجات بیشتر می‌باشد.
  • مصرف قند در این رژیم به حداقل میزان خود می‌رسد.
  • بهبود کیفیت و ظاهر پوست
  • بهبود اخلاق و رفتار
  • متابولیسم و هضم بهتر مواد غذایی
  • پاکسازی بدن از سموم
  • درمان یبوست

معایب رژیم غذایی جنرال موتورز شامل موارد زیر می‌باشد:

  • عدم وجود مواد مغذی مهم در این رژیم غذایی
  • کاهش وزن در کوتاه مدت
  • خستگی
  • سردرد
  • عملکرد ضعیف بدن در طول تمرین
  • ضعف ماهیچه ها
  • کم آبی بدن

رژیم جنرال موتورز مناسب چه کسانی است؟

این برنامه غذایی برای افراد با شرایط پزشکی خاص محدودیت ندارد اما به طور کلی می‌توان گفت این رژیم غذایی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مناسب می‌باشد. همچنین افراد مبتلا به یبوست با پیروی از این رژیم به مزایای قابل توجه آن دست خواهند یافت.

 نمونه ای از برنامه یک روز جنرال موتورز

وعده غذایی برنامه غذایی
صبحانه یکی از گزینه های زیر :

  1. مخلوط میوه های حبه ای
  2. یک کاسه سیب زمینی آب پز
  3. یک سیب
نهار یکی از گزینه های زیر :

  1. یک سیب
  2. یک سر کلم بروکلی آب پز شده
  3. یک کاسه اسفناج و خیار
شام یکی از گزینه های زیر :

  1. دو موز بزرگ + یک لیوان شیر
  2. یک پرتغال
  3. یک کاسه کلم کالی

بیش از ۸۰۰۰ نفر با این رژیم وزن کم کردند!

نتایج رژیم

صدها وویس ، ویدیو و اسکرین شات از خوبشویی هایی که امسال با رژیم کتو ۲۱۶ خوبشو به موفقیت فوق العاده ای در کاهش وزن و سایز رسیده اند. روی دکمه زیر بزنید و نتایج را بررسی کنید.

دیدن نظرات و نتایج دیگران


جمع بندی

در نگارش این مقاله زمان بسیار زیادی صرف مطالعه معتبرترین منابع شد. سعی کردیم از همه جنبه ها این رژیم ها را بررسی کنیم تا از هر منظر بتوانید آن ها را مقایسه کنید. همچنین نگاه آماری به موفقیت هر کدام از رژیم ها باعث ایجاد این رتبه بندی شده است.

در نهایت ما در این مقاله تمامی تلاش خود را کردیم تا یک راهنما تمام عیار برای شما تدوین کنیم تا با مطالعه آن بهترین رژیم مورد نیاز خود را پیدا کنید.

حتما نظرات ، تجربیات و سوالات خود را از طریق بخش نظرات زیر این پست با ما در میان بزارید. کارشناسان ما به همه نظرات شما پاسخ می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.