در 21 روز 6 کیلو لاغر شوید (موفق ترین رژیم لاغری 2019 به ایران آمد)
دریافت رژیم ویژه

رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه ؛ لاغری به همراه حفظ سلامتی

0

در این پست از کلینیک خوبشو شما را با یکی از معروف ترین های رژیم لاغری تحت عنوان رژیم گیاهخواری ۴۰ روزه یا به عبارت دیگر رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه تغییر سبک زندگی و تغذیه افراد ، باعث شده که میل آنها به مصرف گوشت ، مرغ ، فست فود ها ، تنقلات  و …  بیشتر شود که البته همین ها عامل بسیاری از امراض و بیماری ها هستند . این روزها تناسب اندام و رسیدن به تیپ بدنی ایده آل دغدغه ی بسیاری از افراد است.

شاید ” رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه ” همان منجی چاقی است که به دنبالش میگردید. جالب است بدانید که در سال ۱۳۵۹ در ایران در حدود ۲ میلیون دچار چاقی مفرط بوده اند و این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۱۱ میلیون نفر رسیده است که عدد قابل توجهی است  . این یعنی ۵٫۵ برابر بیشتر شده است و همچنین تعداد افرادی که دارای اضافه وزن بوده اند ، از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۹۴ ، از ۵ میلیون به ۱۸ میلیون نفر رسیده اند  که به عبارتی میتوان گفت ۳٫۵ برابر بیشتر شده اند . این آمار نشان میدهد با توجه به بالارفتن جمعیت ، سبک زندگی و نوع خوراک نیست دست خوش تغییرات زیادی شده اند که در نهایت نتیجه همه این تغییرات ، بیماری های مختلف و مشکلاتی است که علاوه بر زیبایی ظاهری بدن ، سلامت افراد را به خطر می اندازد .

رژیم خام گیاهخواری 40 روزه - رژیم گیاهخواری 40 روزه

رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه و فواید آن ( رژیم گیاهخواری ۴۰ روزه)

برای اینکه تصمیم به انجام کاری بگیریم ایم ، باید به اندازه کافی برای انجام آن انگیزه داشته باشیم . در این قسمت میخواهیم انگیزه لازم برای استفاده از رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه را درشما ایجاد کنیم. بد نیست بدانید که افرادی که گیاه خوار هستند نسبت به افراد گوشت خوار ، ۷ سال بیشتر عمر میکنند . ترکیباتی که در گیاهان وجود دارد ، درمان بسیاری از امراض  و بیماری ها در بدن ما هستند . در واقع بهتر است بگوییم  درمان بسیاری از بیماری ها در دل طبیعت هستند . گیاهان ، برخلاف غذاهای دریایی و انواع گوشت ، فاقد چربی های اضافه هستند ، بنابراین میتوانید با خیال راحت و بدور از دغدغه چاق شدن ، به مصرف آنها روی بیاورید .

کمی اطلاعات عمومی در مورد مزایایی گیاهخواری 

جالب است بدانید برای اینکه از مزایای گیاهخواری بهره ببرید ، تنها کافیست روزانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ گرم میوه و یا سبزیجات در روز بخورید .

طبق تحقیقات انجام شده تولید گوشت باعث میشود تولید گازهای گلخانه ای تا ۲۰ % افزایش پیدا کنند . بنابراین اگر طرفدار محیط زیست هستید پیشنهاد میکنیم از رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه استفاده کنید .

گیاه خواران کمتر از سایر افراد دچار دیابت ، فشار خون شریانی و گرفتگی عروق کرونر میشوند . همچنین میزان کلسترول و اوره در این افراد بسیار کمتر از سایرین است .

فیبر های گیاهی با نفوذ به زنجیره اسید های چرب ، آنها را کوتاه میکنند و در نتیجه میزان کلسترول پایین آمده و از بروز دیابت نوع ۲ و همچنین چاقی جلوگیری میکنند .

بدنی قدرتمند تر در برابر سرطان

افرادی که بیشتر ازغذاهای گیاهی استفاده میکنند دارای بدنی مقاوم تر در برابر تومورهای مغزی هستند . در مقابل گیاهان که سم زدای طبیعی هستد ، گوشت ها و غذاهای دریایی وجود دارند که دارای سم های مضر برای بدن هستند . در گوشت ، مقدار زیادی سموم موجود در بدن حشرات و در ماهی و غذاهای دریایی ترکیبات آهن دار سمی زیادی وجود دارند که همگی دست به دست هم میدهند تا زمینه ابتلا به بیماری صعب العلاج سرطان را در افراد مختلف که از گوشت ها بیشتراز گیاهان تغذیه میکنند ،   به وجود بیاورند.

لاغری و تناسب اندام در بین گیاه خواران 

دربین افراد گیاه خوار بسیار کم پیش می آید که دچار چاقی شوند . فیبر موجود در گیاهان باعث میشود که  افراد  خیلی زود احساس سیری بکنند. همچنین وجود  سرشار آنتی اکسیدان ها و نداشتن چربی های مضر برای بدن نیز به لاغر کردن و حفظ تناسب اندام کمک شایانی میکند .

مزایای فوق العاده رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه در دوران یائسگی 

کنترل نوسان هورمون ها باعث از بین رفتن علائم دردناک یائسگی در زنان میشود . مصرف حبوبات ، ریز دانه ها و سایر منابع گیاهی که غنی از فیتواستروژن ها هستند کمک میکند تا خانم ها علائم یائسگی خفیف تری را تجربه کنند . به طور  کل خانم هایی که گیاهخواری را به گوشت خواری ترجیح میدهند ، در دوران یائسگی ، کمتر دچار مشکلات زیر شده اند.

گرمازدگی

نوسانات خلقی

افزایش وزن

افسردگی

خستگی

میل کمتر به رابطه جنسی

استخوان هایی سالم تر  و محکم تر با رژیم گیاه خواری ۴۰ روزه

میدانیم که کلسیم دشمن قسم  خورده پوکی استخوان است . مصرف زیاد پرونتئین یعنی کاهش جذب کلسیم و در نتیجه مبتلا شدن به پوکی استخوان . اگر میخواهید دچار پوکی استخوان نشوید از رژیم گیاهخواری ۴۰ روزه استفاده کنید . مصرف حبوبات که سرچشار از کلسیم هستند به بدن کمک میکند تا به راحتی میزان انباشت کلسیم را بالا برده و دچار پوکی استخوان نشود .

رژیم خام گیاهخواری 40 روزه - رژیم گیاهخواری 40 روزه

رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه و نحوه انجام آن

خب حالا وقت آن رسیده است که درمورد رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه و نحوه اجرای آن صحبت کنیم . اگر ۴۰ روز کاری را انجام دهید این به این معنی است که به آن کار عادت کرده اید و قصد ما نیز همین است . میخواهیم بعد از این چهل روز عادات غذایی شما اصلاح شود و به صورت خودکار مواد غذایی درست و سالم  را مصرف کنید . هدف اصلاح برنامه غذایی است  که در نهایت منجر به کاهش وزن و حفظ تناسب اندام خواهد شد .

مرحله اول ، ناشتا و بعد از آن صبحانه 

یک قاشق چایخوری زیره سیاه به همراه یک لیوان آب ولرم + آب یک عدد لیمو ترش و یا نارنج تازه

نیم ساعت بعد یک لیوان میوه و یا آب میوه را به همراه سبزیجات ( میتواند سالاد کاهو و خیار و کلم باشد ) تا جایی که اشتهایتان اجازه میدهد میل کنید .

از بعد از مصرف صبحانه تا قبل از رسیدن زمان ناهار برای اینکه گرسنه نشوید و انرژی کافی برای فعالیت های روزمره را داشته باشید میتوانید از میوه هایی که توسط آفتاب خشک شده اند استفاده کنید . به عنوان مثال میتوانید توت خشک ، انجیر خشک ، مویز سیاه ، برگه هلو و زردآلو و همچنین عناب را میل کنید .

وعده ناهار در رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه

وعده ناهار جزو یکی از مهم ترین وعده های غذایی رژیم گیاهخواری ۴۰ روزه به شمار می آید چرا که بعد ازفعالیت های صبح تا ظهر که معمولا افراد را دچار گرسنگی و خستگی میکند ، وقت تجدید قوا میرسد.

۱ کاسه سالاد با محتویات سبزیجات و صیفیجات دلخواه به همراه ۳ قاشق غذا خوری کنجد خام و ۳ قاشق مویز سیاه . به محتویات گفته شده ، یک قاشق غذا خوری سیاه دانه ، مقداری نمک و فلفل سیاه ، کمی روغن زیتون بودار و یا روغن کنجد ، مقداری جوانه ماش وبه اندازه دلخواه آب لیمو و یا نارنج تازه اضافه کنید .

بعد از اینکه ناهارتان را میل کردید باید تا فرا رسیدن وعده بعدی انرژی لازم را داشته باشید . به منظور این حفظ انرژِی میتوانید هر نیم ساعت یک عدد از میوه مورد نظرتان را میل کنید . دقت کنید که میوه ها نباید به صورت سالادی و مخلوط با هم مصرف شوند . . سعی کنید از یک میوه تکراری استفاده نکنید چرا که تنوع یکی از نکات مهم در اجرای رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه است .

وعده شام در رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه

حال بعد از گذراندن یک روز گیاهی ، نوبت به میل کردن یک شام گیاهی است .

گردو ، مغذ بادام خام و فندق خام را ( هر سه باهم به اندازه نصف فنجان شوند ) به همراه نصف فنجان پودر ناگیل و ۲ عدد عدد انجیر خشک ، دو قاشق کنجد خام ، دو عدد خرما  ، مقداری آب سرد به همراه یخ خرد شده ، را با هم در یک مخلوط کن ریخته و میکس کنید . معجون مقوی و سرشار از سلامتی آماده است . نوش جان

نیم ساعت قبل از خواب ، یک قاشق تخم خرفه را به همراه یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه (شیرازی ) مصرف کنید .

نکات مهم در رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه 

به منظور بالارفتن سرعت تاثیر و میزان تاثیر رژیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه ، نکات زیر را درنظر گرفته و آنها را رعایت کنید .

هر هفته ۲ بار مخلط آب هویج و آب کرفس را در وعده صبحانه خود میل کنید

همانطور که گفتیم در این رژیم تنوع بسیار مهم است . سعی کنید از انواع مختلف سبزیجات و میوه های رنگارنگ در رژیم خود استفاده کنید . این کار باعث میشود بدن شما از ویتامین های مختلف استفاده کند و شما نیز خیلی زود از ادامه رژیم خسته نشوید .

نسبت استفاده از میوه ها و سبزیجات بهتر است طبق فورمول زیر باشد :  ۸۰ درصد میوه فصل ، ۱۰ دصد دانه و سبزی و جوانه ها ، ۱۰ درصد مغز ها

در شروع برنامه سعی کنید از مواد زیر استفاده نکنید : موز ، کیوی ، بادام هندی ، پسته ، قارچ ، زیتون ، بادام زمینی ، لوبیا و سویا

در رژِیم خام گیاهخواری ۴۰ روزه  ، جوانه ماش نسبت به سایز جوانه ها اولیت دارد . سعی کنید بیشتر از جوانه ماش استفاده کنید .

امتیاز به رژیم خام گیاهخواری 40 روزه
  • مفید بودن رژیم خام گیاهخواری 40 روزه
  • میزان موفقیت رژیم خام گیاهخواری 40 روزه
  • میزان رضایت مخاطبان از رژیم خام گیاهخواری 40 روزه
  • کیفیت این مطلب در کلینیک خوبشو
5

پاسخی را بگذارید