در 21 روز 6 کیلو لاغر شوید (موفق ترین رژیم لاغری 2019 به ایران آمد)
دریافت رژیم ویژه

رژیم سیب زمینی سه روزه ؛ برنامه ، نظرات و تجربیات رژیم سیب زمینی

0

باید بدانید رژیم سیب زمینی سه روزه ، یک برنامه کاهش وزن در مدت زمان بسیار کوتاه است. با استفاده از این رژیم غذایی می توان یک برنامه کاهش وزن متعادل را تنظیم کرد. در بسیاری از برنامه های رژیمی زود بازده گرسنگی کشیدن یکی از مهم ترین مشکلات است،  افرادی که تجربه رژیم سیب زمینی سه روزه را داشته اند، اظهار داشته اند که با این مشکل مواجه نشده اند و نتیجه قابل قبولی از این رژیم غذایی گرفته اند.

رژیم سه روزه سیب زمینی چیست؟

رژیم سه روزه سیب زمینی به عنوان یک برنامه کاهش وزن کوتاه مدت معرفی شده است که در آن استفاده از سیب زمینی نقش اساسی را دارد. رژیم سه روزه سیب زمینی ، برنامه ایی ساده اما سخت است و باید بدانید که یک ماده غذایی به تنهایی نمی تواند تمام  احتیاجات بدن را رفع کند و از این رو استفاده طولانی مدت از آن به هیچ وجه توصیه نمی­شود.

اگر در پی آن هستید که رژیم سه روزه سیب زمینی را آغاز کنید، بهتر از انجام فعالیت های شدید ورزشی خودداری کنید و به نیم ساعت پیاده روی ملایم در روز اکتفا نمایید.

در این روش، نوع استفاده از سیب زمینی نیز بسیار مهم است برای این منظور سیب زمینی را آب پز کرده  و یا به صورت بخارپز و کبابی با میزان بسیار کمی نمک مصرف کنید.

نکته دیگری که در رژیم سه روزه سیب زمینی به آن اشاره می شود، خوردن سیب زمینی به صورت سرد است. یعنی پس از پخت آن را در یخچال قرار داده تا سرد شود و سپس آن را مصرف نمایید.

این امر به این دلیل است که سیب زمینی در حالت سرد از نشاسته مقاوم برخوردار است. این ماده غذایی کاهش اشتها  را در پی دارد و منجر به مصرف ذخایر چربی می شود. استفاده از سیب زمینی گرم خاصیت نشاسته موجود در آن را از بین می برد.

مواد مغذی سیب زمینی

مواد مغذی سیب زمینی

سیب زمینی به لحاظ ارزش غذایی دارای مواد مغذی است که از آن جمله می توان به فیبر و مواد معدنی آهن، پتاسیم و زینک اشاره کرد، ولی با این حال  استفاده از یک نوع ماده غذایی، نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای بدن باشد و در طولانی مدت بدن را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

استفاده از سیب زمینی سرخ شده به هیچ عنوان توصیه نمی شود و به طور کلی در برنامه های رژیمی جایی برای روغن و غذای سرخ کردنی وجود ندارد. چیپس را هم که به طور کلی فراموش کنید. فقط سیب زمینی تازه و پخته شده.

تا ۵ کیلو لاغری با رژیم سیب زمینی ۳ روزه

وقتی صحبت از رژیم سیب زمینی سه روزه می شود اولین پرسشی که در ذهن افراد شکل می گیرد این است که سیب زمینی نشاسته دارد و باعث چاقی در ناحیه شکم و پهلو می شود، چطور می شود با این رژیم سه روزه با کاهش وزن، آن هم به میزان پنج کیلو مواجه شد.

آنچه که باعث شک و تردید مردم نسبت به رژیم سه روزه سیب زمینی می شود نشاسته ایی است که در این سبزی ریشه ایی وجود دارد. به همین دلیل استفاده از آن به صورت محدود توصیه می شود.

باید بدانید آنچه که باعث کاهش وزن با رژیم سه روزه سیب زمینی می شود نوع پخت و استفاده از آن است.

توجه به این نکته بسیار مهم است که بسیاری از مواد مغذی سیب زمینی در پوست آن نهفته است. بنابراین  بهتر است برای نتیجه گرفتن از رژیم سه روزه سیب زمینی ،  آن را پوست نگیرید. با این کار بخش مهمی از فیبر و مواد معدنی این خوراکی محبوب را به سطل آشغال میریزید.

برای این منظور همانطور که گفته شد حتما سیب زمینی را به صورت پخته مصرف کنید تا نشاسته مقاوم در کنار فیبر موجود در پوست آن به شما احساس سیری  دهد، که نتیجه آن کاهش اشتها و جلوگیری از خوردن بیش از اندازه می شود.

افراط و تفریط در هر کاری زیان بخش است. در رژیم سیب زمینی نیز باید میزان استفاده از این ماده غذایی در حالت تعادل قرار گیرد تا از آسیب های احتمالی آن در امان بود.

در ضمن هنگام استفاده از سیب زمینی به هیچ عنوان به سراغ آنهایی نروید که پوستشان سبز شده است. در این حالت سیب زمینی حاوی سم خطرناکی است که می تواند آسیب های جدی را در پی داشته باشد.

هیچ چیز قطعی نیست!

به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که اگر رژیم سه روزه سیب زمینی برای یک نفر جواب داد و توانست در مدت سه روز  پنج کیلو کاهش وزن داشته باشد، به این معنا نیست که شما هم قطعا همین نتیجه را خواهید گرفت!

فاکتور های بسیار زیادی در کاهش امر وجود دارند که رعایت رژیم غذایی ساده و ابتدایی ترین فاکتور است.

از دیگر مشکلاتی که افراد در این رژیم به آن اشاره داشته اند، یبوست شدن است. برای حل این مشکل کافی است تا میزان استفاده از سبزیجات در رژیم سه روزه سیب زمینی بیشتر در نظر گرفته شود تا مشکل گوارشی برای شخص بوجود نیاید.

برگشت پذیری وزن

برگشت پذیری وزن

از دیگر مسائلی که افراد در رژیم سه روزه سیب زمینی به آن اشاره کرده اند، برگشت پذیری  وزن است. افرادی که رژیم سیب زمینی سه روزه را رعایت کرده اند از کاهش وزن خود راضی بوده اند اما از سویی دیگر اظهار داشته اند که پس ار اتمام دوره رژیمی با اضافه وزن رو به رو شده اند.

باید به این نکته توجه داشت که اگر  پس از هر رژیمی، پرخوری شود، بدون شک با اضافه وزن مجدد مواجه خواهید شد.

برای نتیجه گرفتن از رژیم سه روزه سیب زمینی مانند سایر برنامه های رژیمی باید زمانی را برای فعالیت های ورزشی در نظر گرفت.

استفاده از رژیم های ساده و کم کالری تاثیر بسزایی در روند کاهش وزن دارد.

دو مدل معروف این رژیم

در ادامه دو نمونه معروف از این رژیم اشاره می شود که از لحاظ مدت زمان و شدت متفاوت از همدیگر هستند.

روش اول:

  • با استفاده از این رژیم می توانید ۳ تا ۳٫۵ کیلو کاهش وزن داشته باشید. برای این منظور در روز حداقل دوازده لیوان آب بنوشید.
  • ۱٫۵ کیلو سیب زمینی بزرگ را کاملا تمیز نمایید، آنها را چند برش زده و در فر بپزید و اجازه دهید تا کاملا طلایی شوند. سپس آنها را به شش وعده تقسیم کنید و هر بخش را بدون استفاده از چاشنی خاصی میل کنید.
  • این رژیم را به مدت سه روز ادامه دهید.

روش دوم:

  • مدت زمان این رژیم به مدت دو هفته است که با کاهش وزن ۳ کیلوگرم مواجه خواهید شد.
  • ۱٫۵ کیلو سیب زمینی را کاملا شسته  و در فر میپزیم و به چهار تا شش قسمت تقسیم می کنیم.
  • در این رژیم دو وعده غذایی را ساده و بدون هیچ چاشنی میل کنید.
  • در سایر وعده ها می توانید از روغن زیتون، کره و نمک استفاده کنید.

برنامه سه روزه رژیم سیب زمینی

برنامه سه روزه رژیم سیب زمینی

وقتی با اضافه وزن مواجه می شوید و به لحاظ فیزیکی تناسب اندام خود را از دست می­دهید به دنبال این هستید که در کوتاه ترین زمان، بیشترین کاهش وزن را داشته باشید. در این مسیر حتما با رژیم های مختلفی روبرو خواهید شد که همه ادعای کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه دارند.

در این میان رژیم سیب زمینی سه روزه نیز این ادعا را دارد که در مدتی کوتاه کاهش وزن پنج کیلویی انتظار شما را خواهد کشید.

ممکن است رژیم سه روزه سیب زمینی به شیوه های مختلف ارائه شود. در برخی از برنامه های رژیمی استفاده از سیب زمینی در کنار ماست است و در برخی دیگر سبزیجات را نیز به آن اضافه می کنند اما موردی که در همه آنها مشترک است استفاده از سیب زمینی به صورت آبپز و سرد است.

در ادامه رژیم سه روزه  ارائه می شود که ادعا می کند می تواند کاهش پنج کیلوگرمی را به همراه داشته باشد.

وعده صبحانهوعده ناهاروعده شام
روز اول:

 

یک فنجان ماست کم چرب، یک عدد سیب زمینی پخته بدون نمکیک فنجان ماست کم چرب، دو عدد سیب زمینی پخته بدون نمکدو فنجان ماست کم چرب
روز دوم:

 

یک فنجان ماست کم چربیک فنجان ماست کم چرب، دو عدد سیب زمینی پخته بدون نمکدو فنجان ماست کم چرب
روز سوم:

 

یک عدد سیب زمینی پخته بدون نمکیک فنجان ماست کم چرب، دو عدد سیب زمینی پخته بدون نمکیک فنجان ماست کم چرب

چند نکته در مورد این برنامه

  1. استفاده از آب را در طی رژیم فراموش نکنید.
  2. در این رژیم می توانید در صورت تمایل تنها در یک وعده از تخم مرغ آبپز استفاده کنید.
  3. استفاده از نان و روغن مجاز نمی باشد.
  4. برای نوشیدنی می توانید از چای یا قهوه استفاده کنید البته بدون شکر.
  5. در صورتی که در طی روز احساس ضعف داشتید می توانید یک عدد خرما میل کنید.
قبل از شروع هر رژیمی به سن، جنسیت، بیماری، میزان اضافه وزن و تیپ بدنی خود توجه داشته باشید و قبل از شروع حتما از یک متخصص مشاوره بگیرید.

نظرات درباره رژیم سیب زمینی

نظرات درباره رژیم سیب زمینی

کاهش وزن به صورت فوری مورد تایید متخصصین نمی باشد. توصیه پزشکان تغذیه برای کاهش وزن استفاده از یک رژیم متعادل در یک بازه زمانی مناسب است. کاهش وزن با استفاده از رژیم هایی که برای همه یک مقدار ثابتی را پیشنهاد می کنند مورد تایید نیست.

استفاده از رژیم سیب زمینی در صورتی  مجاز خواهد بود که اقدامات اولیه آن به درستی انجام شده باشد.  که از آن جمله می توان به فاکتور هایی مانند میزان اضافه وزن، شاخص توده بدنی، وضعیت جسمانی بدن و …. اشاره کرد.

با در نظر گرفتن موارد بالا افراد زیادی از رژیم سه روزه سیب زمینی نتیجه گرفته اند و از آن اظهار رضایت داشته اند. در رژیم های کوتاه مدت مانند رژیم سه روزه سیب زمینی ممکن است بدن با مشکلات جدی رو به رو شود.

برای از بین بردن چربی ها و اضافه وزن منتظر نمایید تا لباس هایتان تنگ شود و یا زانو هایتان از تحمل وزن  زیاد بالاتنه به درد بیافتند. قبل از مواجه به این مشکلات به فکر تناسب اندام باشید  تا مدت زمان کافی برای کاهش وزن داشته باشید.

به استانداردها توجه کنید

به طور طبیعی در هرماه حدود ۲ تا ۴ کیلوگرم کاهش وزن ( و در رژیم های لاغری سریع استاندارد تا ۷ کیلوگرم در ماه) مجاز است، بنابراین با استفاده از این رژیم شاید به کاهش وزن برسید، اما باید به برگشت پذیری آن و همچنین سلامت بدن نیز توجه داشته باشید.

در هر حال اگر اراده کرده اید که از برنامه رژیم سیب زمینی استفاده کنید  بهتر است نوع متعادل آن را انتخاب نمایید و برای نتیجه گرفتن دقیقا مقادیر و نکات توصیه شده را رعایت کنید.

استفاده از این رژیم شاید در شما احساس گرسنگی بوجود نیاورد اما ادامه آن در مدت زمان طولانی قطعا با آسیب همراه خواهد بود چرا که یک ماده غذایی به تنهایی نمی تواند مواد مغذی و ویتامین ها را برای بدن مهیا سازد.

اما در ادامه یک سوال مهم :

کیا با رژیم سیب زمینی لاغر شدن

شاید پرسیدن این سوال کمی عجیب باشد، افرادی به سراغ این رژیم می روند که از اضافه وزن رنج می برند.

اضافه وزن منجر به بروز مشکلاتی مانند درد زانو ها، حملات قلبی، کاهش دامنه حرکت  و مشکلات روحی و روانی می شود و دقیقا همین زمان است که افراد به فکر استفاده از یک رژیم زود بازده می افتند غافل از اینکه برای اضافه وزن سال ها تلاش کرده اند و در مدت زمان چند روز نمی توان انباشتگی چندین ساله را نیست و نابود کرد.

افرادی از رژیم سیب زمینی نتیجه گرفته اند که در کنار آن به سبک زندگی خود توجه داشته اند و در آن تغییرات جدی و اساسی بوجود آورده اند که از آن جمله می توان به کاهش و یا حذف مواد قندی و نمکی اشاره کرد. استفاده از میان عده های شور و شیرین عاملی است که به سرعت می تواند اضافه وزن را در پی داشته باشد.

در کنار هر برنامه رژیمی باید به طور جدی به یک فعالیت ورزشی نیز پرداخت. گرچه تاکید می شود در زمان این رژیم از انجام فعالیت های شدید دوری شود اما در ادامه برای حفظ کاهش وزن و تناسب اندام باید زمانی را به آن اختصاص داد.

به طور کلی افرادی با این رژیم موفق به کاهش وزن و حفظ آن شده اند که تغییرات اساسی و علمی را در سبک زندگی خود بوجود آوردند.

استفاده از رژیم سیب زمینی تنها یک نیرو محرکه برای شروع یک زندگی متفاوت برای آنها بوده است.

تجربیات در مورد این رژیم

تجربیات در مورد این رژیم

تجربیات استفاده از رژیم سه روزه سیب زمینی نیز مانند دیگر رژیم های کوتاه مدت بسیار متفاوت است. بسیاری از افراد با رعایت این رژیم به هدف خود رسیده اند و به واقع توانستند بدون هیچ مشکلی در مدت زمان سه روز حدود پنج کیلو کاهش وزن داشته باشند و از این رو استفاده از این رژیم را نیز به دیگران پیشنهاد می دهند.

در سویی دیگر با افرادی مواجه می شویم که اظهار میکنند رژیم سیب زمینی به کاهش وزن فوری آنها کمکی نکرده و تنها توانسته اند دو کیلو کاهش وزن داشته باشند و از این رو ادعای مطرح شده توسط این رژیم را قبول ندارند.

هر دو گروه بیان درستی از تجربیات خود را ارائه کرده اند آنچه که باعث می شود تا عده ایی از این رژیم نتیجه بگیرند و عده ایی با شکست مواجه شوند تنها مربوط به ویژگی های شخصی این افراد است.

برای کاهش وزن تنها رژیم گرفتن کافی نیست.  وعده های غذایی باید به موقع و در زمان درست صرف شوند. زمان خواب و بیداری باید رعایت شود و در عین حال باید از مواردی مانند استرس نیز دور بود.

عوارض رژیم سیب زمینی

این رژیم غذایی مانند هر رژیم کوتاه مدت دیگر می تواند همراه عوارض خاصی باشد که از جمله می توان به اختلالات گوارشی اشاره کرد. برای رفع این مشکل توصیه می شود تا به بیش از زمان تعیین شده به این رژیم ادامه ندهید و مصرف سبزیجات را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

این رژیم می تواند به طور ناخواسته بر کارکرد کلیه و کبد تاثیر منفی داشته باشید از همین رو پیشنهاد می شود تا به مقدار کافی در طول مدت رژیم آب بنوشید.

ممکن است در طول رژیم سیب زمینی با ضعف و بیحالی رو به رو شوید در این حالت سعی کنید تا به مقدار لازم از مواد شیرین طبیعی مانند عسل و خرما استفاده کنید.

با رعایت این رژیم ممکن است با شلی و افتادگی پوست در نواحی مختلف رو به رو شوید برای همین بهتر است تا به طور مرتب ورزش کنید. فعالیت بدنی مرتب باعث می شود تا در عین کاهش وزن اندام زیبایی نیز داشته باشید.

یادتان باشد لاغر بودن به تنهایی زیبا نیست، تناسب اندام است که منجر به زیبایی فیزیکی شما می شود.

جمع بندی

استفاده از این رژیم به عنوان یک روش کاهش وزن سریع مورد توجه است. در رژیم سیب زمینی تاکید به استفاده از این ماده غذایی بدون هیچگونه چاشنی می باشد.

در این رژیم مانند هر رژیم کوتاه مدت دیگری ممکن است مشکلاتی بوجود آید. برای  گرفتن نتیجه مطلوب از این رژیم توجه به زمان صرف وعده غذایی،ساعت خواب و بیداری و داشتن فعالیت ورزشی متعادل ضروری است.

حتما نظرات ، تجربیات و سوالات خود را از طریق بخش نظرات زیر این پست با ما در میان بزارید. کارشناسان ما به همه نظرات شما پاسخ می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.